Fotograf: Monica Drăgan
La
postarea Rămâneţi fermi. Luptaţi lupta cea bună. Nu capitulaţi niciodată am primit următorul comentariu:
”Pe Obama, Dumnezeu l-a pus acolo. Să dai o lege cum că nu ai voie să avortezi nu ar rezolva oricum lucrurile. Femeile ar avorta oricum, ba chiar şi-ar pune viaţa în pericol pentru asta (te pui cu necredinciosul?!). Sau încă şi mai rău... câte femei credincioase avortează copii? ...multe... Eu personal sunt împotriva avortului când vine vorba de mine, de educarea fetei mele sau de informarea altor femei... (deci accentuez observaţia... educaţia sau informarea... obligarea nu-şi are locul... e o decizie super personală).”
Am auzit și alte persoane care sunt
conștiente că avortul înseamnă uciderea unui
copil, dar că nu sunt de acord cu protecția
legală pentru viața copilului nenăscut. Deși
organizațiile susținătoare
ale avortului acuză pe oricine care ridică un deget măcar pentru apărarea
copiilor nenăscuți și sprijinirea mamei în criză
de sarcină că vrea interzicerea avortului în România, acest lucru este utopic
în situația actuală. Să recunoaștem
că trăim un moment al istoriei țării
noastre în care lipsa de coeziune
socială este atât de mare încât cui îi mai pasă de un copil care nici măcar nu
vorbește, deci nu va face niciodată scandal în
presă că nu îi este recunoscut dreptul la viață
și i se ia libertatea de a trăi?
Deci aduc acum în discuție
o lege care să protejeze viața
celor nenăscuți doar pentru a ne înțelege
mai bine pe noi înșine și
poziția noastră.
Cei care sunt pe poziția
”nu sunt de acord cu avortul, dar nu impun altuia punctul meu de vedere”
consideră că sunt într-o poziție
mediană, respectând atât adevărul despre viața
copilului, cât și libertatea mamei.
Cu bucuria că aceștia
recunosc în copilul nenăscut un om, și cu
tristețea că nu sunt dispuși
să facă tot ce pot pentru a-l apăra și
pentru a o ajuta în mod real pe mamă, doresc să fac o observație
față de această opinie și
să-i rog să își pună o întrebare.
Observația
este că sunt întru totul de acord că apărarea vieții
copiilor nenăscuți nu se va face doar prin
trecerea în ilegalitate a uciderii lor prin avort. Sunt necesari și
alți factori, precum o protecție
adecvată a mamelor însărcinate, a copiilor nenăscuți,
a părinților și
a copiilor în general.
Iată unul dintre domeniile
unde este necesară o intervenție. În
lunile de sarcină mama trebuie să facă față
unor probleme speciale, cum ar fi analizele care necesită timp și
bani, regimul alimentar special, cumpărarea de îmbrăcăminte specială pentru ea,
procurarea de îmbrăcăminte pentru bebeluși
pentru când se va naște copilul etc. Toate
acestea sunt necesare pentru a asigura o creștere
bună copilului din pântece și
pentru a pregăti perioada de după naștere.
Dar dacă după nașterea copilului se acordă o
alocație pentru creșterea
lui, nu ar fi normal ca o astfel de alocație
să o ajute financiar pe mamă și în
perioada de sarcină?
Și
sunt multe alte direcții în care societatea
noastră este în urmă în oferirea condițiilor
prielnice nașterii și
creșterii copiilor. Gândiți-vă
doar la lipsa de specialiști
capabili să pună un diagnostic corect bolilor din spectrul autismului - și
nu mai vorbim de lipsa specialiștilor
în terapie și a încurajării acesteia.
Poate că noul Parlament va face ceva mai mult în această direcție
decât cele de până acum. Dar asta depinde și
de noi.
Revenind, sunt de acord că
dacă ne dorim cu adevărat să nu mai fie uciși
copiii în pântecele mamelor nu este suficient ca o lege să interzică aceasta.
Dar o astfel de lege este o componentă a sistemului de protecție
din partea societății pentru copilul nenăscut.
Îi rog pe cei care simt că nu este suficientă protecția
legală să gândească, să susțină și să pună în practică și
alte componente ale acestui sistem, legislative, economice, media, filantropice
etc. Exemple de reușite avem – grija Părintelui
Nicolae Tănase pentru copii și
mame, lupta de doi ani de zile a doamnei Ionela Danciu cu statul român pentru
ca fiecare dintre frații gemeni să aibă parte de
indemnizația pentru creșterea
copilului. Dar câte mai sunt de făcut!
Și
acum iată întrebarea: dacă, așa
cum propun diverși eticieni,
legea ar permite părinților să își
omoare copiii într-o anumită perioadă după nașterea
lor, ați fi coerent cu opinia dumneavoastră actuală și
ați adopta poziția
”nu este bine, dar părinții
nu trebuie obligați să lase copiii în viață”
sau ați lupta pentru abrogarea acestei legi?
Mai jos este un material
deosebit nu atât despre cât de mult prețuim
viața copiilor nenăscuți,
cât mai ales despre onestitatea față de
noi înșine: ce credem cu adevărat și
care este mobilul faptelor noastre?
Dacă doriți să
îl traduceți ori
să traduceți alte
materiale despre cum se poate apăra viața
copiilor nenăscuți și cum pot fi protejate mamele, vă rog să îmi scrieți pe adresa blog.stefania1@yahoo.com.
*
Am crezut că sunt pentru-viață,
dar Dumnezeu mi-a spus că am duhul avortului
I
thought I was pro-life but God told me I had the ‘spirit of abortion
PUEBLO, Colorado, May 18,
2012 (LifeSiteNews.com) – Sarah Nelson, 22, was going through a challenging
chapter in her faith journey in 2001 as she served in leadership at a
successful megachurch in Denver, Colorado. She and her fiancee Brandon loved
their church and the fellowship it provided, but Sarah could not shake off the
feeling there was something missing.
At her Christian church, one
thing that was impressed upon her was that abortion was wrong. For as long as
she can remember, Sarah had always considered herself “very pro-life and
absolutely against abortion.”
One day, while praying for
an end to abortion on the anniversary of Roe v. Wade which legalized the
killing of babies in the womb in 1973, Sarah suddenly experienced the voice of
God saying to her:
You have the spirit of
abortion.
The young woman remembers
being stunned. ‘How could this accusation be true,’ she remembers reasoning
vehemently with God, when she was clearly against the horrible crime of ending
an innocent life in a mother’s womb?
Again, Sarah experienced the
convicting voice of God:
You have the spirit of
abortion in you because you do not value children as you ought. You see them as
a burden and something that would inconvenience your life.
As Sarah pondered the word
she had received, it dawned on her that God was entirely right. She had
believed that it was wrong to kill children through abortion, but she now
realized that a deeply rooted contraceptive mentality within her had prejudiced
her to not really value children or to even desire them.
“Up to that point, I had had
no exposure to the perspective of contraception as a moral evil,” Sarah told
LifeSiteNews. “Growing up, I was extremely familiar with the fact that as
couples were counseled for marriage in church, it was the assumption across the
board that to be a ‘prudent newly wed couple’, you must contracept, and
preferably for at least two years in order to establish a ‘stable marriage’.”
“Rarely were children talked
about in terms of ‘abundance and overflowing joy’. In some circles it was
strongly suggested that couples limit their family size for the good of God.
Many couples saw two children as plenty.”
“I was not really open to
having children, nor had I been encouraged to be so from my church leadership.
From this flowed the natural conclusion that contraception was fine. And if
contraception was fine, then I could see how the logic worked that allowed
abortion (God forbid) to be fine because it got rid of an ‘inconvenience’”.
“I was horrified as I
suddenly and instantly knew the horrible truth: being closed to life through
contraception actually leads to the reality and horror of abortion.”
It was with sadness that
Sarah realized that she had become a victim of the logic of contraception
without even realizing it. “And sadly, this was where I had been up till that
day,” she recounted.
As a consequence of her
humbling experience with God, Sarah turned to the Catholic Church for answers
and eventually became Catholic along with her now-husband Brandon. They now
have two children and are hoping for more.
To this day, over a decade
later, it fills Sarah with sadness that many of her friends cannot see what she
calls the “real beauty of sexual union and the beauty of being totally open to
the gift of life”. Nonetheless, she and her husband will hardly let an
opportunity pass by to challenge their friends to think about the dimension of
gift that is inherent in sexual union and that entails an openness to life.
“The gift God has given us,
the ability to procreate with him, why would we not want to be part of that?,”
the couple often asks their friends.
Sarah says that she will be
forever grateful for the day that “God opened my eyes wide to this truth and I
truly became pro-life. I’ll never forget that day. It is very much seared into
my memory.”
Sursă: LifeSiteNews
0 comments:
Trimiteți un comentariu