New York, 16 August 2010 –
două femei, a căror viziune asupra vieţii nu putea fi mai diferită, au murit la
diferenţă de câteva zile, amândouă lăsând o amprentă semnifcativă asupra
societăţii americane. Ambele au încercat să protejeze drepturile femeii, dar
s-au aflat în tabere opuse, într-o bătălie culturală care a prins formă în
ultima jumătate de secol. În Războiul Civil american cele două părţi erau
simbolizate de ”The Blue” („Albastrul”) şi ”The Gray” („Griul”). În „războul
civil” de astăzi taberele pot fi simbolizate de „Maroul” şi „Griul” (Brown and
Gray).
Helen Gurley Brown,
scriitoarea cărţii “Sexul şi fata singură” şi pentru 32 de ani editor la
revista Cosmopolitan, a fost în anvangarda unei mişcări care insista asupra
ideii că femeia poate câştiga egalitatea numai prin “drepturi reproductive”.
Iar aceasta însemna că femeile ar trebuie să fie libere să se culce cu oricine
vor ele, cu acea consecinţa inevitabilă de a avorta copii neplănuiţi care sunt
concepuți de-a lungul timpului.
Nellie Gray, o avocată care
a renunţat la o carieră de succes pentru ca să fondeze Marşul pentru Viaţă, a
avut o viziune diferită vizavi de drepturile femeilor. Pentru Gray, drepturile
omului nu pot fi divizate în părţi componente. Toată lumea beneficiază de
acelaşi drept la viaţă dăruită de Creator şi garantat de Constituţie. Drama
avorturilor i-a frânt inima, dar a şi motivat-o să încerce rezolvarea ei.
Amândouă
au pledat pentru drepturile omului
Diferenţa între „Brown” şi
„Gray”, nu a fost aşa cum a crezut majoritatea, că „Brown” pledează pentru
femei şi „Gray” pentru copii. Diferenţa reală este că „Brown” credea că le poţi
separa pe cele două iar „Gray” spunea că ele nu pot fi separate. Amândouă au
susţinut că ajută femeile.
Brown şi mişcarea
reprezentată de ea a crezut că femeilor le va fi mai bine dacă vor beneficia de
mai mult acces la „servicii” ca avortul, care le eliberează de corvoada de a
duce sarcina şi de a creşte un copil.
Gray şi mişcarea pe care o
reprezenta credea că poţi să aperi atât femeile, cât şi copii din pântecele
lor, şi că destinele lor se întrepătrund: a-i iubi şi a-i ajuta pe unii dintre
ei înseamnă să-i iubeşti şi să-i ajuţi pe și pe copii și pe mame.
“Acesta
este trupul meu”
În mod ironic, aceleaşi
patru cuvinte au devenit un strigăt de luptă pentru ambele femei. Aceleaşi
cuvinte simple sunt rostite de la capete opuse ale Universului, cu înţelesuri
contrare.
“Acesta este trupul meu”
descrie mentalitatea drepturilor pro-choice, pro-avort în cel mai succinct mod
posibil: ”Deţin acest trup şi tot potenţialul său. Eu decid dacă acest copilaş
care ocupă spaţiu în pântecele meu va trăi sau va muri. Nu răspund în fața
nimănui, ci doar în fața mea.”
“Aceste este Trupul Meu” a
însemnat ceva cu totul diferit pentru Gray şi pentru toţi cei implicaţi în
campaniile pentru viață, împotriva avortului. Acestea au fost cuvintele prin
care Iisus Hristos a vestit jerta Sa pe Cruce.
Dar nu trebuie să fi creştin
pentru a înţelege mesajul lui Hristos despre dragoste şi despre altruism,
dragostea de aproapele. Mântuitorul Hristos învaţă sensul iubirii: ”Mă sacrific
pe mine însumi pentru binele altuia”. Avortul învaţă opusul dragostei:
”Sacrific pe celălalt pentru binele meu”. Hristos Îşi dă trupul pentru ca alţii
să trăiască; susţinătorii drepturilor legate de avort se țin strâns de
propriile lor trupuri determinând astfel moartea altora.
Avortul divizează
societatea americană mai profund decât oricare altă problemă. Unii spun că este
greu de rezolvat. Dar aceasta este poate doar din motivul că privim acest
conflict ca pe o bătălie care trebuie să fie câștigată sau pierdută pe frontul
politic. Dar ea este o bătălie spirituală profundă, reprezentată poate cel mai
bine de femeile care şi-au dat viaţa pentru aceste cauze.
Preot Frank Pavone
Sursă: LifeSiteNews
2 comments:
Minunată toată această străduinţă a ta de a aduce înaintea ochilor şi sulfetelor celor ce ajung aici articole bune, de mare folos duhovnicesc.
Mulţumesc, Ştefania! Har şi putere de Sus!
Să-i dăm Slavă lui Dumnezeu pentru toate!
Trimiteți un comentariu