Citind
declaraţiile celor doi australieni, s-ar putea spune că aşa ceva nu poate
exista decât în mintea bolnavă a doi oameni şi că NICIODATĂ această practică nu
va fi folosită în vreo clinică medicală. Dar oare de câte ori lucruri ce păreau
neverosimile la un moment dat nu au devenit apoi cruda realitate? Deşi orice om
normal ar spune că niciodată o mamă nu ar putea să fie de acord cu
uciderea copilului ei, totuşi, miliarde de avorturi au loc în lume. Şi atunci, de ce acest „avort post-naștere”nu ar avea şanse să devină o realitate? Va fi doar pasul următor al avortului în cele 9
luni de sarcină.
articol de Cassy Fiano, Live Action News
Conform
declaraţiilor a doi eticieni australieni, copilului din fotografie i-ar putea fi luată viaţa dacă părinții doresc acest lucru. Ei nu consideră că ar fi vorba
despre pruncucidere sau crimă, ci de un „avort post-naștere". După părerea lor, aceasta este doar o altă
formă de avort, deoarece nou-născuţii nu ar fi încă oameni. Da, sună nebunesc și oribil acest lucru, dar, din păcate, nu este ceva ce
am inventat.
Alberto
Giubilini, ce lucrează cu Universitatea Monash din Melbourne, și Francesca Minerva, de la Centrul de Filozofie Aplicată
şi Etică Publică din cadrul Universităţii Melbourne, afirmă că, în „cazul
unor situaţii ce pot apărea după naştere şi care ar justifica avortul, acesta
ar trebui să fie permis.”
Cei doi se grăbesc
să afirme că preferă termenul de „avort post-naștere",
în locul celui de „infanticid." De ce? Deoarece „condiţia
morală a individului ucis este comparabilă cu cea a unui fetus (pe care sunt
efectuate „avorturile" în sensul tradițional),
mai degrabă decât cu cea a unui copil."
Circumstanțele, declară cei doi, în care avortul post-nastere ar
trebui să fie considerat acceptabil includ cazurile în care nou-născutul ar
deveni un risc pentru bunăstarea familiei. Autorii citează Sindromul Down ca un
exemplu, precizând că în timp ce calitatea vieții
persoanelor cu Down este de multe ori raportată ca fiind fericită, „astfel
de copii ar putea fi o povară insuportabilă pentru familie și societate în ansamblu”.
Acest lucru înseamnă
că, în cazul în care un nou-născut ar împovăra
sau deteriora din punct de vedere social, economic sau psihologic familia (sau
societatea), atunci s-ar putea cere un avort post-naştere.
Ei afirmă că
avorturile după naştere nu sunt de preferat celor înainte de naştere, dar ar
trebui ca, în funcţie de circumstanţele apărute, această opțiune să fie pusă la dispoziție.
Şi, ca şi când
ceea ce au declarat nu ar fi fost suficient de dezgustător, mai vin cu o mică „perlă”:
„Doar faptul
de a fi om nu este în sine un motiv pentru a atribui cuiva un drept la viață.”
Haideţi să
aprofundăm acest lucru:
Deci, dacă un
copil se naște cu sindromul Down, sau cu un alt
handicap, conform celor doi, un părinte ar trebui să poată pur şi simplu să-l
omoare. Sau să spunem că mama decide că a fi părinte este prea stresant pentru
ea. Ea ar putea, de asemenea, să decidă să-şi ucidă copilul. Copilul costă prea
mulţi bani? Da, trebuie omorât. Toate aceste lucruri sunt perfect acceptabile,
deoarece nou-născuţii nu sunt încă oameni reali.
Dar nu s-ar
putea pune problema unei adopţii în cazurile menţionate mai sus? Ei bine, asta
ar putea provoca stres emoțional mamei:
„Dacă mama ar
putea „suferi un stres psihologic" atunci când trebuie să renunțe la copilul ei în favoarea altcuiva - ei afirmă că
mamele naturale pot visa cum copilul lor se va întoarce la ele – atunci avortul
după naștere ar trebui să fie considerat o
alternativă permisă.”
Deci răspunsul
şi în acest caz ar fi ... ucideţi copilul! Faptul că ei văd adopţia ca pe ceva
care ar putea provoca un stres emoțional mamei, însă
nu şi uciderea propriului copil, arată cât de bolnave sunt aceste două
persoane.
Ceea ce este
trist este că acest punct de vedere este inevitabil odată ce începe să li se
permită oamenilor să definească ceea ce o ființă
umană este de fapt. Dacă nu prețuim viața în
totalitatea ei, atunci mai are importanţă când vom ucide un copil? În acest
moment, care este diferenţa că bebeluşul ucis este născut sau nu?
Și în timp ce vi se pare incredibil că
așa ceva ar putea fi permis vreodată în afara speculațiilor făcute într-un jurnal de bioetică, nu uitaţi
ororile avorturilor prin naştere parțială. Iar argumentele
aduse de aceşti profesori de etică sunt aceleași
cu cele aduse în favoarea avorturilor de către activiştii pro-avort.
Activiştii
pro-avort ar sfida cu siguranță acest lucru considerând că nu facem
decât să exploatăm sentimentele de frică, dar aș
fi curios să știu care este răspunsul lor. De ce
este acceptabil a ucide un copil cu o zi înainte a se naşte, și inacceptabil să fie omoarât a doua zi după ce a fost născut.
Când nu reușim să susţinem viața, aceasta este concluzia inevitabilă. Dacă dreptul de
a alege ţine doar de alegerea mamei, cu nici o protecție
dată copilului, mai are vreo importanţă când îşi ucide ea copilul?
Prelucrare după: Live Action News
Notă:
„Naşterea
parţială” (partial-birth-abortion) este una dintre metodele chirurgicale
utilizate în trimestrul II de sarcină.
Tehnica
acestui tip de avort constă în inducerea naşterii prin provocarea contracţiilor
uterine (medicamentos). De ce naştere, şi nu avort? Fiindcă fătul este deja
viabil! Medicul întoarce copilul în aşa fel, încât să se prezinte cu picioarele
înainte (ca într-o naştere pelviană); el scoate copilul trăgându-l de un
picior, după care, cu ajutorul unei foarfeci, deschide regiunea cervicală şi cu
un aspirator special aspiră creierul.
Căutăm voluntari
care să traducă articole din engleză, franceză, spaniolă, italiană sau rusă.
Pentru detalii puteţi scrie pe adresa: redactievremuri@gmail.com
0 comments:
Trimiteți un comentariu