Copil nenăscut, la 10 săptămâni de la concepție
Potrivit cotidianului francez „Le matin”, aproximativ 91% dintre medicii
ginecologi din regiunea Lazio din Italia (de care aparține și Roma) refuză să
mai facă avorturi din motive de conştiinţă. Acelaşi drept este folosit şi de
către farmacişti în ceea ce privește eliberarea medicamentelor avortive (pilula
de a doua zi, dar și majoritatea contraceptivelor, datorită efectelor avortive
ale acestora).
Tot în această perioadă au apărut proteste ale femeilor care solicită
respectarea "dreptului la avort", deşi CEDO s-a pronunţat negativ cu privire la
existenţa acestuia în cazul „ABC vs. Irlanda” la sfârşitul anului 2010.
”Laiga”, o asociaţie italiană a medicilor ginecologi, a arătat că în zona
Romei, doar 10 din 31 de spitale asigură servicii de avort la cerere, deşi,
potrivit legii, toate structurile spitaliceşti ar trebui să garanteze "dreptul" la avort. ”Laiga” estimează că, având în vedere această situaţie, avortul s-au
putea să nu mai fie garantat în Italia decât până în anul 2016.
Aceste reacţii vin în urma campaniilor pentru-viață din ultimii ani, care
au conștientizat opinia publică despre ce se află în spatele cifrei de peste
127.000 de avorturi efectuate, în medie, în ultimii ani în Italia.
Știrea de mai sus a fost preluată de numeroase publicații, posturi de
televiziune și de radio. Dar puțini dintre jurnaliști i-au invitat pe
cititorii, respectiv ascultătorii lor, să se gândească la ceea ce este dincolo
de aceste date, surprinzătoare mai ales pentru românii care cred că avortul
este o marcă a civilizației.
Așadar: Ce i-a determinat pe atâția medici italieni să refuze avortul? Ce
înseamnă obiecția de conștiință pe care o opun avortului la cerere? De ce acest
procent este atât de mare acum, la câteva decenii de liberă practică a
avortului?
Răspunsul nu este greu de dat. Doctorii știu cel mai bine ce înseamnă un
avort: să ucizi un copil aflat în burta mamei lui și să îl scoți de acolo,
având grijă să fie nu rămână resturi din el, căci ar putea cauza o infecție
mamei. Ei sunt cei care văd primii că au scos o mânuță, că au scos un picioruș,
ei sunt cei care trebuie să apese cu forță pe instrumentul care sfărâmă
căpșorul, mic, dar totuși rezistent, al copilului. Copil pe care nu l-au
întrebat, ca pe orice alt pacient, dacă este de acord cu intervenția medicala
la care este supus. Copil cărui i-au auzit bătăile inimii și i-au văzut
mișcarea în lichidul amniotic pe ecranul ecografului. Copil care a dat să fugă
de instrumentul care se îndrepta spre el, dar nu avea unde.
Câți doctori rezistă la așa ceva? Câți doctori acceptă să calce străvechiul
principiul al medicinii, de a ajuta viața, și acceptă să fie doar executanți
plătiți ai unei operații care ucide o viață și provoacă alteia traume de termen
lung?
Și în România sunt doctori care nu fac avort. Și nu pentru că nu le pasă de
problemele invocate de mamele care doresc să nu își nască copiii, ci pentru că
știu că o problemă nu se rezolvă cu o ucidere. În criză de sarcină altele sunt
persoanele la care trebuie să apeleze mama pentru ajutor: prieteni, consilieri,
ONG-uri care știu și pot să o ajute să nască copilul, indiferent că ea va fi
cel care îl va crește apoi sau îl va crește altă familie.
Spre deosebire de colegii lor italieni, majoritatea ginecologilor români care
nu fac avorturi la cerere tac. Poate că a rămas din perioada de dinainte de
1989 teama de a spune adevărul. Poate că se tem să nu fie considerați înapoiați
– dar exemplele doctorilor din Occident pot să îi încurajeze. Poate se tem să
nu fie considerați comuniști, pe baza minciunii repetate continuu că în timpul
comunismului avortul a fost interzis – nimic mai fals: s-au pus doar o serie de restricții, pe care le
încălca oricine avea pile, și ca urmare în
perioada ”interzicerii”, 1967-1989, s-au făcut numai în spitale, legal, 7.398.210 de avorturi. Au fost ani, precum 1980 sau 1982, în care numărul
avorturilor chiar a depășit numărul nașterilor.
Cert este că le este teamă. De ce vor zice unii și alții, dintre cei pentru
care un copil nenăscut este o problemă și nu un om. Iar, mai nou, de
organizațiile care fac totul pentru a interzice orice încercare de rezolvare a
crizei de sarcină, promovând eșecul mamei.
Așa cum doctorii italieni au
conștiință, și doctorii români au. Să ne rugăm să aibă puterea să se exprime
public, precum doctorul Dan Păscuț, director
la Spitalul de Obstetrică și Ginecologie din Timișoara.
Proiectul de lege privind înfiinţarea cabinetelor de consiliere pentru criza de sarcină NU interzice avortul, ci sprijină femeia, copilul și familia!
Citiți aici textul proiectului.
Susţineţi acest proiect scriindu-le celor care pot lua o poziţie publică în această privinţă.
Cei care doresc să traducă din limba engleză mărturii ale femeilor care au trecut prin criza de sarcină sunt rugaţi să scrie un mail la adresa blog.stefania1@gmail.com. Dacă aţi trecut printr-o situaţie similară cu cele prezentate până acum şi puteţi da mărturie despre acest fapt scrieţi-ne pe aceeaşi adresă.
0 comments:
Trimiteți un comentariu