Pentru cei
care mai cred că planificarea, avortul şi alte metode contraceptive au avut la
bază un gând umanitar, acest articol pune în altă lumină drumul parcurs de gândirea
evoluţioniştilor, precum Carles Darwin sau Sir Francis
Galton. La începutul secolului XX, oameni de ştiinţă şi
personalităţi din elita intelectuală şi financiară a Americii au preluat de la
ei conceptul de control al populaţiei şi de micşorare a numărului celor „nepotriviţi".
Colaborarea oamenilor de ştiinţă germani cu Societatea Americană de Eugenie a
deschis drumul pentru aplicarea celei mai cumplite forme de eliminarea
sistematică a celor indezirabili: soluţia criminală
a Holocaustului. Teoria evoluţionistă, transformată în Eugenie,
s-a metamorfozat în promovarea avortului şi a planificării familiale.
Cartea lui G.K. Chesterton Eugenics
and Other Evils (Eugenia şi alte rele) (apărută
în 1922) scoate la iveală ideile profetice ale autorului despre Eugenie
şi Cultura Mortii. În 1910 când Chesterton a început scrierea
cărţii sale, publicată abia în 1922, a prevăzut în eugenie ceea ce trăim noi
azi: controlul naşterilor, avort, eutanasie etc.
Eugenia
este un cuvânt care sună frumos, căci el combină cuvintele greceşti „bun”
şi „naştere”, adică „naştere bună”. Francis Galon „părintele
eugeniei” vedea în aceasta „îmbunatăţirea omenirii”, şi o
cale ca ea să „progreseze”. Dar iată cât de departe
poate ajunge acest cuvânt care sună atât de bine... Definiţia
actuală a eugeniei este înspăimântătoare: înmulţirea selectivă şi controlată
a rasei umane. Sir Galton şi-a fundamentat ideile pe
teoriile vărului său Charles Darwin - luând regnurile din teoria evoluţiei şi aplicându-le principii
sociale.
La
începutul secolului XX, când teoria lui Darwin a fost îmbrăţişată cu toată
încrederea de către ştiinţă, eugenia
a avut parte de o bună mediatizare în presă. Ziarul The New York Times a
publicat constant articole pozitive despre eugenie. Biologul Luther
Burbank şi alţi oameni de ştiinţă au promovat eugenia. În anii `20 ea era la modă
printre cei care considerau că este dreptul lor să creeze tendinţe sociale.
Familiile bogate au luat-o ca pe o cauză măreaţă, finanţând cu generozitate cercetările
în domeniu şi numind-o „noua ştiinţă”.
Profesori
renumiţi ca Charles Elliot, rectorul Universităţii Harvard, promovau eugenia ca pe o soluţie la bolile sociale. În 1920,
aproape ¾ din manualele de ştiinţă socială din învăţământul
preuniversitar includeau predarea principiilor acestei noi idei. Judecătorii şi
medicii cereau ca asemenea principii să devină legi. Congresul american a adoptat
în 1924 Legea imigrării, pentru a-i opri pe oamenii
veniţi din sudul şi estul Europei -
consideraţi „inferiori”, iar în
1927 Curtea Supremă a SUA s-a alăturat acestui cor de voci, votând cu o
majoritate de 8 la 1 ca sterilizarea bărbaţilor şi a femeilor „nedoriţi de
societate” să devină constituţională.
Eugenia a
condus direct la mişcarea pentru controlul naşterii. Aici au fost implicaţi
aceiaşi actori, ca Margaret Sanger, care era membru al Societăţii Americane
de Eugenie şi editor al revistei Birth Control Review. Filozofia
primordială a grupului era trâmbiţată prin sloganele de pe coperta revistei Birth
Control Review: „Mai mulţi copii pentru cei potriviţi şi mai puţini
pentru cei nepotriviţi”. Sanger nu ascundea pe cine îi considera „nepotriviţi”:
„evrei, slavi, catolici şi negri”. Ea îşi înfiinţa clinicile de control
al naşterilor chiar în vecinătatea acestora şi promova deschis ideea că
asemenea oameni ar trebui să facă o cerere pentru a li se permite în mod
oficial să aibă copii, la fel cum „imigranţii fac cerere pentru vize”.
Astăzi nu
mai auzim nimic despre legătura cu eugenia a lui Margaret Sanger, fondatoarea
organizaţiei Planned Parenthood - cea mai
mare organizaţie de planificare familială din SUA şi care are o reţea întinsă
de clinici de avorturi.
În Germania
Adolf Hitler a instituit oficial eugenia, făcând ca o ţară întreagă să-i pună
în aplicare principiile, care urmăreau să înmulţească numărul celor din “rasă
superioară” şi să-i
elimine pe toţi cei pe care el îi credea „inferiori”.
Unde a găsit Hitler susţinere pentru ideile sale eugenice? La Margaret Sanger
şi la cercul său. Oamenii de ştiinţă din Germania nazistă scriau articole în
revista lui Margaret Sanger Birth Control Review, iar membrii Ligii
pentru Controlul Naşterilor a lui Margaret Sanger au vizitat Germania
nazistă, au participat la şedinţele Curţii Supreme de Eugenie şi s-au întors în
America cu studii despre modul în care Legea sterilizării din această
ţară „stârpea cele mai rele tendinţe moştenite ale rasei germane într-un mod
ştiinţific şi uman cu adevărat.”
După cel
de-al doilea război mondial, când lumea a aflat despre ororile Holocaustului şi
lagărele de concentrare, termenul de eugenie a fost discreditat total. Margaret
Sanger s-a distanţat rapid de eugenie şi a început să scoată în evidenţă ideea
controlului naşterilor ca fiind “o chestiune feministă”. Nu s-a mai
auzit nimic despre eugenie.
În general vorbind,
toate argumentele iniţiale în favoarea eugeniei au devenit aceleaşi argumente
în favoarea controlului naşterilor, a avortului, a eutanasiei şi chiar a
clonării. Eugenia, ca şi avortul, îşi sprijină avantajele pe negarea
umanităţii unei clase întregi de oameni. Pentru eugenie, „nepotriviţii”
însemnau de obicei cei săraci, cei slabi sau pur şi simplu etniile cu mulţi
copii. În cazul avortului, trebuia eliminat cel mai slab şi mai lipsit de
apărare dintre fiinţele umane: copilul nenăscut.
Chesterton afirma că
ştiinţa oficială a devenit
treptat tot mai oficială, dar în acelaşi
timp tot mai puţin ştiinţifică.
Eugenia înseamnă
tirania ştiinţei. Uitaţi de vechiul argument conform căruia „religia
persecută ştiinţa”. Chesterton arată faptul
evident că în lumea modernă se întâmplă complet invers. Ştiinţa este cea care
încearcă o tiranie prin intermediul statului. Totul a început cu Evoluţia
şi a sfârşit cu Eugenia.
Eugenia şi
avortul sunt două idei ale tiraniei elitei, care decide cine trebuie să
trăiască şi cine trebuie să moară. Şi, dacă este vorba despre elită, este vorba
despre bani. Lorzii capitalului
au finanţat cercetările eugenice din anii ’20 şi au
continuat să fie susţinătorii principali
ai organizaţiei Planned Parenthood. Pe plan internaţional, există Internaţional
Planned Parenthood Federation (IPPF), cu sediul la Londra, iar în
România organizaţia are numele Societatea pentru Educaţie Contraceptivă şi Sexuală (SECS)
0 comments:
Trimiteți un comentariu