UNESCO declară că fetele ar trebui să fie învăţate cum să obţină un avort

luni, 17 februarie 2014

| | |



Agenţia culturală şi educaţională a Naţiunilor Unite declară că scopul educării copiilor nu ar trebui să vizeze doar avansul lor literar sau social, ci, de asemenea, să îi înveţe unde şi cum să facă un avort şi să le crească toleranţa faţă de comportamentul homosexual.

În raportul său, „Predarea şi învăţarea: Dobândind calitate pentru toţi”, publicat săptămâna trecută, UNESCO declară că femeile educate prezintă un risc mai scăzut de a muri din cauza complicaţiilor din timpul sarcinii datorită adoptării unei igiene mai bune, fiind asistate de personal pregătit la naştere, recunoscând simptomele sângerării sau ale presiunii arteriale crescute, precum şi datorită deţinerii cunoştinţelor legate de efectuarea unui avort.

Raportul este de acord cu rolul educaţiei în reducerea morţilor şi leziunilor din timpul sarcinii sau de la naştere prin reducerea căsătoriilor în rândul copiilor şi prin întârzierea începerii vieţii sexuale, însă deviază puternic de la literatura de specialitate susţinând că pentru asemenea beneficii este necesar ca fetele să fie învăţate despre procurarea avortului.

Studiu „Îţi iubeşti vecinul?” susţine că educaţia creşte toleranta, citând diferenţe în atitudine între oamenii cu educaţie primară şi liceală. Rezultatele, atât din America Latină, cât şi din ţările arabe, au arătat că respondenţii care aveau educaţie liceală s-au arătat favorabili ideii de a avea vecini de alte naţionalităţi, rase, religii sau purtători de HIV.

Totuşi, când au fost întrebaţi dacă ar prefera să aibă vecini homosexuali, respondenţii arabi cu educaţie liceală au avut, în esenţă, cam acelaşi răspuns cu vecinii lor mai puţin educaţi. În America Latină, diferenţa a fost de 32%. Autorii raportului fac cunoscut faptul că „în multe părţi ale lumii, oamenii rămân neclintiţi în atitudinea lor în privinţa homosexualităţii.”

Această discrepanţă regională în atitudine subliniază faptul că nivelul de educaţie este doar una dintre variabile - conţinutul curriculum-ului contând, de asemenea. La o conferinţă internaţională AIDs din Mexic din anul 2008, liderii latino-americani au promis să includă prevenţia HIV în standardele educaţiei. Această iniţiativă a fost în conflict direct nu numai cu standardele culturale, dar şi cu cele legale din multe dintre ţările reprezentate. O analiză regională a UNESCO din 2010 a Americii Latine şi a Caraibelor admite că „unele ţări trebuie să ia în considerare contradicţia includerii subiectului diversităţii sexuale în curriculumul şcolilor deoarece sodomia şi homosexualitatea sunt în continuare scoase în afara legii.”

Un document debază pregătit pentru recentul raport de educaţie subminează şi mai mult simplitatea argumentelor că educaţia superioară înseamnă toleranţă mai mare. În China şi Turcia, ţări care nu sunt în general considerate permisive în ceea ce priveşte activitatea homosexuală, diferenţe semnificative în atitudine au fost măsurate numai la cei cu studii universitare. În India, rezultatele au fost complet contradictorii raportului UNESCO: cei care aveau doar educaţie primară erau mai toleranţi faţă de homosexuali faţă de cei cu educaţie liceală.

UNESCO conchide: „educaţia are nevoie de timp pentru a avea impact asupra atitudinilor înrădăcinate" şi cere „măsuri politice specifice” pentru a se asigura că elevii „învaţă în şcoală importanţa toleranţei”.

UNESCO a stârnit controverse în ultimii ani prin parteneriatul cu Consiliul pentru Informare şi Educaţie Sexuală al Statelor Unite (SIECUS) cu scopul de a genera un curriculumeducaţional care să încurajeze explorarea sexuală timpurie şi evitarea „moralizării”. SIECUS a fost fondat de un fost director medical al Planned Parenthood ca o ramură a institutului Kinsey, care a fost recent aprobat pentru recunoaşterea de către Naţiunile Unite.

Traducere: Alexandra Maria Vieru



Căutăm voluntari care să traducă articole din engleză, franceză, spaniolă, italiană sau rusă. Pentru detalii puteţi scrie pe adresa: redactievremuri@gmail.com