Hollywood retrage nominalizarea pentru un cântec creştin interpretat de o eroină cu dizabilităţi, dar celebrează pedofilia

luni, 10 februarie 2014

| | |


de Ben Johnson, 6 februarie 2014

Unui film care are ca temă credinţa i s-a retras nominalizarea la Oscar prin invocarea pretextului că a făcut lobby (de altfel, nu mai mult decât toţi ceilalţi nominalizaţi). Pe de altă parte, acelaşi comitet Oscar îşi dă girul la celebrarea – ba chiar şi comiterea – de fapte pedofile, observă criticii.

Decizia Academiei Americane de Artă şi Ştiinţă Cinematografică de a retrage nominalizarea la Oscar pentru Cel Mai Bun Cântec filmului de inspiraţie creştină Alone Yet NotAlone, a stârnit reacţii puternice. Măsura a fost calificată drept fără precedent de observatorii de la Hollywood şi a adus instituţiei acuzaţii de „prejudecată împotriva credincioşilor”, însoţite de strigăte de ipocrizie dar şi de o petiţie iniţiată de o grupare pro-viaţă care a strâns, printre altele, cel puţin o semnătură „grea”.



Compozitorii Bruce Broughton şi Dennis Spiegal au câştigat nominalizarea cu un cântec despre prezenţa tăcută a lui Dumnezeu, interpreta fiind Joni Eareckson Tada. Broughton le-a trimis prietenilor cântecul prin e-mail, cerându-le să voteze pentru el la acordarea premiilor, dar în acel moment Academia i-a retras nominalizarea.

Broughton, fost şef al academiei americane de film, a spus: „Resursele de marketing pe care le aruncă în joc alte companii, înainte şi după Oscaruri, depăşesc cu mult micul lobby pe care l-am făcut eu pentru acest cântec”. Dar preşedinta academiei, Cheryl Boone Isaacs, a declarat că e-mailul ar putea interfera cu procesul de decizie pentru acordarea premiilor, creând un „avantaj incorect” pentru filmul creştin.

Organizaţia pro-life Artists for Life a iniţiat o petiţie online la Change.org, cerând Academiei să revină asupra deciziei. „Bruce Broughton are o carieră lungă şi respectabilă, care merită un tratament mai bun”, a spus Albert Strong, directorul organizaţiei Artists for Life.

Printre semnatarii petiţiei se numără şi Josh Duggar, care joacă rolul fratelui mai mare în serialul de reality tv 19 Kids and Counting (De la 19 copii în sus). Acesta a spus: „Filmul e grozav! Academia a nimerit-o bine prima dată. Trebuie să refacă nominalizarea şi să termine cu părtinirea care defavorizează mesajul creştin!”

Şi alte persoane, de calibru şi mai greu, din industria divertismentului, şi-au exprimat îngrijorarea că Hollywood a luat filmul în vizor datorită mesajului său creştin.

Producătorul Gerald Molen, care a câştigat un Oscar la viaţa lui, a acuzat în scris Academia de „prejudecăţi bazate pe motive de credinţă”. Într-o recentă scrisoare deschisă, el a relatat că i-a trecut pe la urechi că „un film rival ar fi angajat un detectiv particular care să găsească nereguli, în încercarea de a-l discredita pe cel creştin”.

El a mai spus că metoda de a contacta membrii Academiei înainte de vot şi a-i ruga să voteze pentru filmul propriu este împământenită în rândul magnaţilor de la Hollywood, precum fraţii Weinstein. Aşadar e o „practică obişnuită de mult timp, dar Academia descoperă brusc acum că se face lobby pentru un anumit cântec?”, se întreabă el retoric.

„Criticii se vor repezi să ne acuze că ne-am îndepărtat de americanii de rând şi i-am jignit fără motiv retrăgând nominalizarea acestui cântec, al cărei interprete, o cvadriplegică, este văzută ca o eroină de către creştinii de rit evanghelic şi a inspirat mulţi americani”, a mai scris producătorul Molen, care consideră filmul o nouă versiune a Cenuşăresei, în care Academia Americană de Film este mama vitregă.

Bill Donohue de la Liga Catolică din America a contestat şi el posibilitatea ca un film creştin să se poată bucura de un „avantaj necinstit” în ochii membrilor Academiei: „Ar fi drăguţ dacă măcar unul din ei ar fi catolic practicant. În schimb, Hollywood se vădeşte pe faţă anti-creştin când se face că nu vede pedofilia. Philomena, un film de propagandă presărat cu o mulţime de minciuni la adresa Bisericii Catolice, a primit patru nominalizări”.

Între timp, mai observă şeful Ligii Catolice, Woody Allen e nominalizat la categoria Cel mai Bun Scenariu pentru filmul Blue Jasmine, cu toate că fiica lui, Dylan, l-a acuzat, cu detalii explicite, că a molestat-o când avea şapte ani, aceasta fiind doar ultima dintr-o serie de acuzaţii similare.

Nevroticul actor mai înainte menţionat a iniţiat chiar o petiţie pentru a-l elibera pe Roman Polanski, care a părăsit SUA după ce o fată de 13 ani a spus că a drogat-o şi a violat-o. „Petiţia lui a fost semnată de Stephen Frears, regizorul peliculei Philomena, de Martin Scorsese, Jonathan Demme, John Landis, Mike Nichols, Steven Soderberg şi mulţi alţii”, a mai spus Donohue. Polanski însuşi a câştigat un Oscar în 2003 pentru filmul Pianistul.

„Busola morală a Hollywoodului e clară”, remarcă amar Donohue. „Are toleranţă infinită faţă de violatori celebri de copii, dar mult mai mică la creştinism – şi cu atât mai puţină pentru catolicism”.

Ted Baehr, fondatorul şi editorul revistei de familie Movieguide, a declarat pentru LifeSiteNews.com ca acţiunea Academiei este o formă de „abureală”.

Cei asociaţi cu filmul în cauză mizează însă pe altă zicală de la Hollywood: Orice publicitate e bună.

Interpreta cântecului, Joni Eareckson Tada, a declarat pentru LifeSiteNews că speră ca retragerea nominalizării „să aducă şi mai mult în atenţie” mesajul pozitiv al filmului şi munca altruistă a misiunii pe care o conduce, Joni and Friends.

Alone Yet Not Alone a rulat în sălile din SUA timp de 21 de zile şi a avut încasări de numai 134.000 de dolari, dar testul respectiv i-a obţinut calificarea de a candida la Oscar anul acesta. Filmul va ajunge oficial pe marile ecrane din SUA începând din 13 iunie 2014.

Traducere: Ştefana Totorcea


Căutăm voluntari care să traducă articole din engleză, franceză, spaniolă, italiană sau rusă. Pentru detalii puteţi scrie pe adresa: redactievremuri@gmail.com