„Femeia mea frumoasă”: Impresionant mesaj pro-viaţă ce contrastează puternic cu reclamele narcisiste ale lenjeriei Victoria’s Secret

marți, 18 februarie 2014

| | |



de Wendy Wright

Wacoal, o comanie de lenjerie thailandeză, redefineşte frumuseţea feminină prin noua sa campanie publicitară, Beauty Inside (Frumuseţe interioară). Scurtmetraje de circa 7 minute spun poveşti inspirate din întâmplări reale, despre femei ale căror sacrificii tăcute le câştigă admiraţia bărbaţilor povestitori. Şi aduc lacrimi în ochii spectatorilor.

Una dintre femei, de exemplu, se jertfeşte pentru copilul ei nenăscut. Mesajul? Virtutea este superbă.

E mult mai bine să te uiţi la campania Beauty Inside decât să povesteşti despre ea. Nu de alta, dar să nu aflăm dinainte finalul filmelor! Abia apoi poţi să le trimiţi şi altora linkurile. Îţi vei dori să fii ca aceste femei.


Şi nu e cazul să-ţi faci griji: nu se arată niciun fel de lenjerie. Nu se face reclamă la un produs, ci la un mod de a înţelege esenţa feminităţii. Nici măcar nu mi-am dat seama la ce se referea campania. Dar, când am văzut ce produse promovau, mesajul mi s-a părut şi mai puternic.

Jane and June s-ar putea să fie cel mai impresionant dintre scurtmetraje. Iar Ae e practic copiat din ştirile recente. Fiecare filmuleţ face portretul unei femei într-un fel ieşit din tipare. Şi arată puterea pe care aceasta o are pentru a renunţa la reputaţie, carieră, sau chiar la viaţă pentru a-i ajuta pe alţii.

Ele ilustrează versetul evanghelic care ne vorbeşte despre regăsirea vieţii pe care ţi-o pui pentru alţii.

Tagul „Toate femeile sunt create să fie frumoase” subliniază subtil că adevărata frumuseţe e uşor de obţinut.

Iar frumuseţea interioară îi atrage pe toţi. Bărbaţii care povestesc sunt prietenul, şeful şi soţul.

Ce contrast binevenit faţă de reclamele narcisiste la lenjeria Victoria’s Secret, care prezintă manechine filiforme (multe dintre ele cu biografii pe care nu-ţi doreşti să le copiezi). Felul în care sunt ele atractive este unul de neatins pentru majoritatea femeilor şi poate atrage priviri pofticioase pasagere, dar nu şi dragostea care durează. Şi nu-i inspiră pe alţii să fie mai buni.

Chiar şi campania similară Real Beauty (Frumuseţe adevărată) de la Dove prezenta femei care, deşi mai trupeşe, se concentrau foarte mult pe frumuseţea trupului. Le făcea pe consumatoare să se simtă bine cu defectele lor fizice.

Dar Beauty Inside înalţă sufletul. Te inspiră să-i iubeşti pe ceilalţi. Să descoperi bucuria care vine când te pui pe tine pe locul doi.

Şi, în mod ironic, nici măcar nu se menţionează un produs. Dove a vândut săpun prezentând femei în lenjerie intimă. Wacoal — fabricant de lenjerie — nu arată niciun pic de piele dezgolită (cu toate că m-a determinat să aflu mai multe despre produsele lor).

Dacă în cultură şi politică forţezi asupra oamenilor mesaje sexuale, de egocentrism şi putere, îi corupi şi corupi modul în care aceştia îşi vor trata confraţii. Vei crea oameni urâţi în interior.

Dar nu ai vrea să fii pe lângă cei altruişti şi buni – dacă nu chiar să fii unul din ei?

Virtutea este un scop nobil şi o strategie câştigătoare. Să sperăm că o vor adopta şi vectorii noştri de opinie şi politicienii!

„Podoaba voastră, să nu fie din afară, împletirea părului şi a podoabelor de aur şi îmbrăcămintea hainelor scumpe. Ci să fie omul cel tainic al inimii, întru nestricăcioasă podoabă a Duhului, blînd şi liniştit, care este de mare preţ înaintea lui Dumnezeu. Că aşa se împodobeau odinioară sfintele femei care nădăjduiau în Dumnezeu.” (I Petru, 3; 3-4)

Aceasta rămâne la fel de adevărat ca acum 2.000 de ani.

Traducere: Ştefana Totorcea

Căutăm voluntari care să traducă articole din engleză, franceză, spaniolă, italiană sau rusă. Pentru detalii puteţi scrie pe adresa: redactievremuri@gmail.com