Astăzi, întreaga lume a așteptat cu sufletul la gură naşterea
băieţelului Ducesei de Cambridge, Kate Middleton.
Pe măsură ce zilele se transformau în ore, iar orele în
minute, oamenii din întreaga lume au aşteptat naşterea „Bebeluşului Regal”
angajându-se în discuţii pe Twitter pe această temă. Şi, aşa cum publicistul
creștin, Eric Metaxas, a subliniat: în timpul sarcinii lui Kate
Middleton, lumea, în cele din urmă, a fost de acord, măcar pentru o dată, cu
faptul că un copil înainte de naștere este copil.
În timp ce
activiștii pro-avort folosesc pentru copiii
din pântecele mamelor lor orice alt apelativ cu excepția
celui de „copil”, acest caz a reprezentat o ocazie rară în care „Bebelușul Regal” (Royal Baby) a câștigat
bătălia cu „Fetusul Regal” (Royal Fetus).
Iată ce scrie
Eric Metaxas:
Lupta pentru
demnitatea umană se duce nu doar la clinica locală de avorturi sau la centrul
de criză al sarcinii, și nici doar în sălile Congresului sau
la Curtea Supremă de Justiție. Ea are loc, de asemenea, atunci când alegem cuvintele.
Războiul împotriva
sacralității vieții
umane se folosește și
de gloanțe ale înșelăciunii
și de focoase de neadevăr – pe scurt, de ceea ce George
Orwell a numit „limbaj politic”, care, a spus el, „este conceput pentru a face
minciuna să sune veridică și crima respectabilă, și să dea impresia de soliditate la ceea ce este doar o
pală de vânt.”
Cei care susțin uciderea legală a ființelor
umane nenăscute au folosit de zeci de ani limbajul politic, mascând poziția lor, care este imposibil de apărat din punct de
vedere moral, cu cuvinte ce sună inofensiv, cum ar fi „alegere” și „sănătatea femeilor”, sperând că ceilalți vor uita despre statutul și
drepturile altor persoane afectate direct de procesul avortului, adică de făt.
Pentru oricine
ar vrea să exprime şi cea mai mică mustrare pentru pierderea vieții copilului nenăscut, acești
manipulatori ai limbajului politic neagă rapid umanitatea și statutul de persoană al fătului, numindu-l o „bucată
de țesut”, un „produs de concepție” sau chiar o „potențială
persoană”! Astfel, prin vocabularul pe care îl aleg, ei încearcă să submineze
rațiunea și compasiune umană pe care le-am simți pentru cele 50 de milioane de ființe umane lipsite de apărare care au fost avortate legal,
adică au murit, în pântecele mamelor lor, începând cu procesul Roe vs. Wade din
1973.
Dar e greu să
aibă tot timpul grijă la ce cuvinte folosesc. Un exemplu în acest sens este
euforia la aflarea veștii că Ducesa de Cambridge, Kate
Middleton, poartă în pântece un copil. Da, chiar așa,
un copil, nu un „produs de concepție”!
Ni s-a spus că
„bebelușul” ei va fi al treilea în linia
succesiunii la tron, chiar după prințul William și prințul Charles. Nu sunt singurul care a
observat descrierile neobișnuite pe care presa le-a făcut
Copilului Regal.
Un observator
uimit este bloggerul britanic ce folosește
pseudonimul „Archbishop Cranmer” (Arhiepiscopul Cranmer, nume care se referă la
protestantul din secolul 16 ce a fost executat în timpul domniei Reginei Maria,
fiind acuzat de erezie).
Luând act de
entuziasmul societății britanice cu privire la copilul ce
este „destinat a urca pe tron”, modernul „Arhiepiscop Cranmer” se întreabă:
„Oare oamenii, ziarele și revistele pro-avort ar trebui să
vorbească despre o grămadă de celule stem pluripotente, despre un embrion sau
despre un făt?”. „Căci, așa cum reporterii spun, ducesa este încă
în primul trimestru de sarcină, deci nu poate fi vorba despre un copil sau ceva
ce ar putea avea vreun fel de destin. În această etapă, cu siguranță, acesta este o non-persoană, la fel ca celelalte
201.931 non-persoane care anul trecut au fost evacuați
din uter în Anglia, Scoția și Țara Galilor.”
Britanicii în
mod clar, și pe bună dreptate, tratează bebelușul regal nu ca pe un mănunchi de celule ce pot fi
eliminate din nu contează ce motiv, ci ca pe un om deplin, ca pe o persoană.
Da, prieteni, limbajul pe care îl folosim contează. Este viața din uter un „produs de concepție” sau o persoană, poate chiar un prinț ?
Filosoful
Peter Kreeft spune că „statutul de persoană a fătului este în mod clar problema
crucială a avortului, căci, în cazul în care fătul nu este o persoană, avortul
nu reprezintă uciderea deliberată a unei persoane nevinovate.” Kreeft adaugă: „Persoanele
au dreptul la viață, dar non-persoanele (de exemplu,
celulele, țesuturile și
organele, animalele) nu au.”
Prieteni, cea
mai puternică armă a noastră în apărarea demnității
umane nu sunt bombele sau gloanțele, ci adevărul. Să-l folosim. Așa cum Orwell a spus: ”Într-un timp al minciunilor, a
spune adevărul este un act revoluționar.”
Traducere după Life News
0 comments:
Trimiteți un comentariu