Trei sute de ruble - Povestiri cu tâlc

duminică, 5 ianuarie 2014

| | |



Odată tatăl, capul familiei, vine acasă de la slujbă – obosit, flămând, hărțuit. În ușă îl întâmpină fiul lui cel mic și-l întreabă: 

„Tată, spune-mi și mie cu cât ești plătit pe oră?” 

Tatăl, auzind aceasta, mirat și indignat, dar ținându-și firea, răspunde: 

„Trei sute de ruble”. 
„Poți să-mi dai două sute de ruble?” – a întrebat fiul.

În acest moment tatăl nu se mai abține și țipă: 

„Marș în camera ta! Am obosit, vreau să mă odihnesc, iar ție, bineînțeles, îți trebuie bani pentru jucăriile tale prostești!” 

După un timp, tatăl, calmându-se puțin, se uită în camera copilului: 

„Fiule, iartă-mă, m-am enervat, ține două sute de ruble”. 

Imediat, copilul scoate de sub pernă încă o sută și-i spune tatălui mirat: 

„O, tată, mulțumesc mult! Iată acum am exact trei sute de ruble. Pot să cumpăr și eu o oră din timpul tău? Te rog, vino mâine cu o oră mai devreme și petrece-o cu mine”.