„Uniformizați! Nu există jucării pentru fete și jucării pentru băieți!”

marți, 15 octombrie 2013

| | |

„Uniformizați!” – iată una dintre dogmele revoluției sexuale care se impune din ce în ce în mai multe zone ale societății. „Nu există diferențe între bărbat și femeie” și, dacă există, ele trebuie anulate.

Regimul comunist s-a străduit să elimine diferența dintre oameni prin eliminarea diferenței de proprietate. Pentru aceasta a fost nevoie să fure proprietățile majorității oamenilor.

Activiștii revoluției sexuale doresc să elimine diferențele între oameni prin înlăturarea oricărui aspect care ține de diferența între bărbat și femeie și și de taina comuniunii lor. Pe măsura desfășurării ei, ea va fura oamenilor firescul.

În prezent, copiilor li se fură jucăriile potrivite firii lor.


Începând cu o campanie de Crăciun realizată anul trecut de filiala suedeză a companiei Toys „R” Us şi în care apăreau fotografii cu fete ţinând un pistol de jucărie în mână sau băieți și fete jucându-se împreună într-o bucătărie, asupra principalilor retaileri de jucării a început să fie pusă o presiune tot mai mare pentru a renunţa la convențiile de marketing vechi de câteva decenii, care împărţeau majoritatea jucăriilor într-un gen sau altul.




După Suedia a venit rândul Marii Britanii. Un grup de părinţi a iniţiat o campanie intitulată „Let Toys Be Toys (Lăsaţi jucăriile să fie jucării), reuşind să convingă lanţul de magazine din Marea Britanie al aceleaşi companii Toys „R” Us „să elaboreze noi planuri pentru a face comercializarea jucăriilor mai cuprinzătoare, eliminând referirile explicite la gen”, precum și să folosească reclame eliberate de constrângerile tradiționale de gen.

Care a fost motivaţia acestui demers?

„Îngrijorarea faţă de influenţa nefastă pe care „stereotipurile sexiste”, utilizate încă pe scară largă în industria jucăriilor, o au asupra copiilor.”

Deci, imaginile cu fetiţe având grijă de bebeluşi sau băieţei construind maşinuţe sunt nişte „stereotipurile sexiste” care nu fac decât: „Să limiteze imaginația și interesului copiilor, prin promovarea unor jucării potrivite doar pentru fete iar altele doar pentru băieți.”

Iar în opinia acestor părinţi este un lucru foarte grav faptul că: „Chiar şi în anul 2013, băieţii şi fetiţele cresc spunându-li-se că anumite jucării sunt „pentru” ei, în timp ce altele nu sunt. Acest lucru este nu doar confuz, dar şi extrem de limitant, deoarecele modelează puternic ideile lor despre cine sunt şi ce pot deveni în viitor.”

Astfel, în luna septembrie, Toys „R” Us, a anunţat că, în magazinele sale din Marea Britanie, jucăriile nu vor mai mai avea etichete de tipul „pentru băieți” sau „pentru fete”. Noile standarde vor fi stabilite prin simboluri, direct în magazine, iar imaginile vor prezenta copiii de ambele sexe jucându-se cu aceleași jucării .

Promotorii campaniei „Let toys be toys” s-au arătat încântaţi de decizia companiei:

„Suntem încântaţi să lucrăm atât de strâns cu un retailer important în domeniul jucăriilor şi credem că avem multe puncte în comun”, a declarat într-un comunicat de presă Megan Perryman, promotoare a campaniei „Let toys be toys”. Aşteptăm cu nerăbdare ca Toys „R” Us să deschidă calea către un viitor mai cuprinzător pentru fete şi băieţi.”

Potrivit declaraţiei „Let toys be toys”, şi alţi retaileri de jucării din Marea Britanie, inclusiv Tesco, Sainsbury’s, Boots, The Entertainer şi TJ Maxx, au fost de acord să îndepărteze din magazinele lor etichetele „băiat” şi „fată”, ca răspuns la această campanie.

Aceştia se alătură altor magazine din Marea Britanie care au făcut  deja eforturi pentru a pune capăt separării pe sexe din departamentele pentru  jucării. Vara trecută, Harrods  a lansat un nou şi masiv departament organizat pe tematici, în locul organizării pe sexe. Înainte, Hamleys a înlocuit culorile siglei sale, roz şi albastru, cu roşu şi alb.

Schimbările au început să se facă simţite şi de cealaltă parte a oceanului. Astfel, situl A Mighty Girl, un site ce colecţionează cărţi, jucării şi filme pentru fete, a lansat o petiţie pe Chage.org prin care îndeamnă la urmarea exemplului dat de magazinele Toys „R” Us.

„Urmându-le exemplul, Toys "R” Us din Statele Unite pot transmite un mesaj important copiilor, părinţilor şi altor persoane, prin care să se arate că interesele copilului nu ar trebui să fie limitate de sexul său.”

Fondatoarea GoldieBlox (o companie care vizează atragerea fetiţelor  către jocurile de construcţii), Debra Sterling, are un alt plan pentru a desfiinţa stereotipurile de gen de la Toys „R” Us. În iulie, Sterling a lansat o campanie pentru a-i determina pe părinţi şi copii să meargă în magazinele locale şi să facă poze fetiţelor jucându-se cu cuburile pentru construcţii.

Șansele sunt împotriva noastră”, a scris Sterling pe YouTube. „Ni s-a spus că GoldieBlox nu poate supravieţui lângă Barbie, în magazinele de masă. Prin convenţie, jucăriile legate de inginerie pentru fete sunt o „nişă” pentru persoanele înstărite și pentru Internet. Împreună trebuie să dovedim că această convenţie este greşită”.

Vor trece ani până când societatea își va reveni și va înțelege că nu este vorba despre o convenție, ci că aceasta este firea lucrurilor. Așa cum au trecut decenii până când societatea a înțeles că proprietatea privată ține de firea lucrurilor. Până atunci însă, e posibil ca revoluția sexuală să procedeze cu opozanții ei la fel cum a procedat cea comunistă.


Prelucrare după The Christian Science Monitor 
Traducere: Iuliana Onea



Căutăm voluntari care să traducă articole din engleză, franceză, spaniolă, italiană sau rusă. Pentru detalii puteţi scrie pe adresa: redactievremuri@gmail.com