„Uniformizați!” – iată una dintre dogmele revoluției sexuale care se impune din ce
în ce în mai multe zone ale societății. „Nu există diferențe între bărbat și femeie” și, dacă există, ele
trebuie anulate.
Regimul comunist s-a străduit să elimine diferența dintre oameni prin
eliminarea diferenței de proprietate. Pentru aceasta a fost nevoie să fure proprietățile majorității oamenilor.
Activiștii revoluției sexuale doresc să elimine diferențele între oameni prin înlăturarea
oricărui aspect care ține de diferența între bărbat și femeie și și de taina comuniunii lor. Pe măsura desfășurării ei, ea va fura oamenilor
firescul.
În prezent, copiilor li se fură jucăriile potrivite firii lor.
Începând cu o campanie de Crăciun realizată anul trecut de filiala suedeză
a companiei Toys „R” Us şi în care apăreau fotografii cu fete ţinând un pistol
de jucărie în mână sau băieți și fete jucându-se împreună într-o bucătărie, asupra
principalilor retaileri de jucării a început să fie pusă o presiune tot mai
mare pentru a renunţa la convențiile de marketing vechi de câteva decenii, care
împărţeau majoritatea jucăriilor într-un gen sau altul.
După Suedia a venit rândul Marii Britanii. Un grup de părinţi a iniţiat o
campanie intitulată „Let Toys Be Toys” („Lăsaţi jucăriile să fie jucării”),
reuşind să convingă lanţul de magazine din Marea Britanie al aceleaşi companii Toys
„R” Us „să elaboreze noi planuri pentru a face comercializarea jucăriilor mai
cuprinzătoare, eliminând referirile explicite la gen”, precum și să folosească
reclame eliberate de constrângerile tradiționale de gen.
Care a fost motivaţia acestui demers?
„Îngrijorarea faţă de influenţa nefastă pe care „stereotipurile sexiste”,
utilizate încă pe scară largă în industria jucăriilor, o au asupra copiilor.”
Deci, imaginile cu fetiţe având grijă de bebeluşi sau băieţei construind
maşinuţe sunt nişte „stereotipurile sexiste” care nu fac decât: „Să limiteze
imaginația și interesului copiilor, prin promovarea unor jucării potrivite doar pentru
fete iar altele doar pentru băieți.”
Iar în opinia acestor părinţi este un lucru foarte grav faptul că: „Chiar
şi în anul 2013, băieţii şi fetiţele cresc spunându-li-se că anumite jucării
sunt „pentru” ei, în timp ce altele nu sunt. Acest lucru este nu doar confuz,
dar şi extrem de limitant, deoarecele modelează puternic ideile lor despre cine
sunt şi ce pot deveni în viitor.”
Astfel, în luna septembrie, Toys „R” Us, a anunţat că, în magazinele sale
din Marea Britanie, jucăriile nu vor mai mai avea etichete de tipul „pentru
băieți” sau „pentru fete”. Noile standarde vor fi stabilite prin simboluri,
direct în magazine, iar imaginile vor prezenta copiii de ambele sexe jucându-se
cu aceleași jucării .
Promotorii campaniei „Let toys be toys” s-au arătat încântaţi de decizia
companiei:
„Suntem încântaţi să lucrăm atât de strâns cu un retailer important în
domeniul jucăriilor şi credem că avem multe puncte în comun”, a declarat
într-un comunicat de presă Megan Perryman, promotoare a campaniei „Let toys be
toys”. Aşteptăm cu nerăbdare ca Toys „R” Us să deschidă calea către un viitor
mai cuprinzător pentru fete şi băieţi.”
Potrivit declaraţiei „Let toys be toys”, şi alţi retaileri de jucării
din Marea Britanie, inclusiv Tesco, Sainsbury’s, Boots, The Entertainer şi TJ
Maxx, au fost de acord să îndepărteze din magazinele lor etichetele „băiat” şi
„fată”, ca răspuns la această campanie.
Aceştia se alătură altor magazine din Marea Britanie care au făcut deja eforturi pentru a pune capăt separării
pe sexe din departamentele pentru
jucării. Vara trecută, Harrods a
lansat un nou şi masiv departament organizat pe tematici, în locul organizării
pe sexe. Înainte, Hamleys a înlocuit culorile siglei sale, roz şi albastru, cu
roşu şi alb.
Schimbările au început să se facă simţite şi de cealaltă parte a oceanului. Astfel,
situl A Mighty Girl, un site ce colecţionează cărţi, jucării şi filme pentru
fete, a lansat o petiţie pe Chage.org prin care îndeamnă la urmarea exemplului
dat de magazinele Toys „R” Us.
„Urmându-le exemplul, Toys "R” Us din Statele Unite pot transmite un
mesaj important copiilor, părinţilor şi altor persoane, prin care să se arate
că interesele copilului nu ar trebui să fie limitate de sexul său.”
Fondatoarea GoldieBlox (o companie care vizează atragerea fetiţelor către jocurile de construcţii), Debra Sterling, are un alt plan pentru a desfiinţa
„stereotipurile” de gen de la Toys „R” Us. În iulie, Sterling a lansat o campanie
pentru a-i determina pe părinţi şi copii să meargă în magazinele locale şi să
facă poze fetiţelor jucându-se cu cuburile pentru construcţii.
„Șansele sunt împotriva noastră”, a scris Sterling pe YouTube. „Ni s-a
spus că GoldieBlox nu poate supravieţui lângă Barbie, în magazinele de masă. Prin convenţie, jucăriile legate de inginerie pentru fete sunt o „nişă”
pentru persoanele înstărite și pentru Internet. Împreună trebuie să
dovedim că această convenţie este greşită”.
Vor trece ani până când societatea își va reveni și va înțelege că nu este vorba
despre o convenție, ci că aceasta este firea lucrurilor. Așa cum au trecut
decenii până când societatea a înțeles că proprietatea privată ține de firea
lucrurilor. Până atunci însă, e posibil ca revoluția sexuală să
procedeze cu opozanții ei la fel cum a procedat cea comunistă.
Prelucrare după The Christian Science Monitor
Traducere: Iuliana Onea
Căutăm voluntari care să traducă articole din engleză, franceză, spaniolă, italiană sau rusă. Pentru detalii puteţi scrie pe adresa: redactievremuri@gmail.com
Căutăm voluntari care să traducă articole din engleză, franceză, spaniolă, italiană sau rusă. Pentru detalii puteţi scrie pe adresa: redactievremuri@gmail.com
0 comments:
Trimiteți un comentariu