Sfânta Cununie
O lege civilă nu angajează decât societatea civilă. Dacă ea este în
concordanţă cu legea divină, ea este binecuvântată, în schimb dacă ea
contrazice această lege, atunci nu îi angajează pe creştini la respectarea ei.
Chiar şi în cazul în care instituţia căsătoriei civile ar dispărea, Biserica va continua până la sfârşitul veacurilor să considere
sfântă taină a căsătoriei. Această
Sfântă Taină constă în a da lui Dumnezeu ceea ce vine de la el pentru ca
Dumnezeu să ni-l înapoieze sporit. Persoanele de acelaşi sex care ar putea să
facă o căsătorie civilă nu vor beneficia niciodată de binecuvântarea Bisericii,
pentru că voinţa divină, exprimată în Sfânta Scriptură este alta. Pentru
ortodocşi, căsătoria «pentru toţi» nu este acceptabilă dintr-un motiv
suplimentar: căsătoria religioasă reprezintă un angajament din partea cuplului
bărbat-femeie de a trăi în sânul comunităţii, în văzul tuturor, o viaţă
euharistică.
Adopţia
Copiii daţi spre adopţie cuplurilor de acelaşi sex, dacă cer ei înşişi
botezul sau dacă botezul e cerut pentru ei, vor fi primiţi pentru mântuirea lor
şi a apropiaţilor lor datorită dragostei manifestate faţă de Dumnezeu şi faţă
de Biserică. Acest lucru pune în valoare rolul naşilor. Însă un cuplu format din persoane de acelaşi sex nu poate
aştepta ca Biserica să binecuvânteze adopţia pentru că, din punct de vedere
biblic, doar cuplul femeie-bărbat, indiferent de slăbiciunile fiecăruia dintre cei doi, are vocaţia de a procrea şi
de a educa copii în dreapta credinţă şi în cunoaşterea lui Dumnezeu. Rugăciunile din Molitfelnic se referă la soţii a căror căsătorie
a fost binecuvântată de Dumnezeu.
Copiii procreaţi artificial
Aceeaşi atitudine pastorală îi priveşte şi pe copii care vin pe lume prin procreerea asistată
medical şi veniţi pe lume în urma unor proceduri
artificiale. Nu există decât viaţă îngăduită de Dumnezeu. În Sfânta Scriptură vedem persoane care au apărut pe lume în urma unor
circumstanţe foarte dificile (violenţă şi păcate de toate felurile). Existenţa
acestor persoane nu poate fi în nici într-un caz străină de voinţa divină,
pentru că Dumnezeu este cel care crează viaţa, El este cel care dă pecetea
ipostatică fiinţei umane. Urmând concepţia ortodoxă, încă de la concepere omul
este un tot: corp, suflet, spirit, persoană. Aceşti copii, aceste persoane, dacă
se prezintă la Sfântul Botez, adică dacă doresc să trăiască după voia lui
Dumnezeu şi să cunoască mântuirea prin EL sunt acceptate fără nici o discriminare, aşa cum sunt, spre exemplu, şi copiii născuţi în urma
unui viol.
Suntem de acord cu totul?
Aceasta nu înseamnă că Biserica binecuvântează totul. În particular, ea
deplânge manipulările abuzive ale vieţii create de Dumnezeu şi orice intruziune
prin care fiinţa umană încearcă să se substituie voinţei divine sau să se
eschiveze de responsabilitatea încredinţată lui de Dumnezeu; Biserica se roagă
de asemenea pentru toţi embrionii ucişi şi pentru ucigaşii lor.
Traducere şi prelucrare de Cătălina Alexandru
Sursă: Sagesse-ortodoxe.fr
0 comments:
Trimiteți un comentariu