În
nici trei luni, o structură civică formată din zeci de asociaţii
– Coaliţia pentru Familie şi Constituţie a strâns peste 2,1
milioane de semnături în vederea modificării Constituţiei
României, în sensul de a se menţiona explicit, în articolul 48,
aliniatul 1, că „familia se întemeiază pe căsătoria liber
consimţită între un bărbat şi o femeie”, nu „între soţi”,
cum se menţionează acum. Încă de la început, această iniţiativă
a atras o serie de comentarii şi critici, de la cele mai decente,
până la cele mai duşmănoase. După o atentă monitorizare a celor
publicate, prezint un mic inventar al celor mai flagrante neadevăruri
spuse, la care voi încerca să răspund punctual.
1)
Când cuvântul simplu «familie» este înlocuit cu expresia
«familia tradiţională», sunt serios contrariat. În acest mod,
dăm posibilitatea unei interpretări foarte ambigue a conceptului de
familie. În sensul că poate exista şi o familie de alt fel.”
Da,
ideal ar fi să nu putem vorbi decât despre familie, pur şi simplu,
numai că trebuie să fim realişti. Sunt deja state în care familia
este constituită, legalmente, şi din doi parteneri homosexuali
(eventual, având copii adoptaţi), iar în spaţiul public românesc
este insistent vehiculată ideea că nu doar heterosexualii au
dreptul de a se căsători. Astfel, e nevoie să te defineşti, aşa
cum, tot dintr-o necesitate, diferitele denominaţiuni creştine s-au
autointitulat, de-a lungul istoriei, ca fiind ortodoxe,
romano-catolice, protestante şamd. Când spui că eşti creştin,
adesea trebuie să precizezi şi care-ţi este confesiunea. Nici nu
putem rezolva problema numind familia – creştină. O dată, pentru
că excludem pe cei de alte religii sau pe ateii care susţin familia
în înţelesul ei clasic, dar şi pentru că sunt homosexuali care
se consideră creştini şi afirmă că întemeiază şi ei familii
creştine. De aceea, epitetul de „tradiţională” este, totuşi,
cel mai potrivit pentru a defini familia azi. În felul acesta, facem
trimitere la o istorie milenară, o realitate greu de schimbat chiar
şi de către maşinăria de propagandă a corectitudinii politice.
2)
„BOR este în spatele acestei campanii de strângere de semnături
pentru modificarea Constituţiei”.
Este
cel mai frecvent reproş, dar şi cel mai uşor de demontat, prin
simpla analiză a structurii multiconfesionale a iniţiatorilor.
Biserica Ortodoxă Română sprijină, într-adevăr, acest demers,
dar acest lucru o onorează, nu e ceva ruşinos. Orişicât...
3)
„Românii acceptă amestecul Bisericii în treburile statului.
(...) Biserica se află în rivalitate cu statul,
strânge semnături, ţine discursuri despre cum
trebuie să fie familia, convinge statul să se amestece în
viaţa privată a cetăţenilor săi.”
Această
idee derivă din afirmaţia de la punctul 2). Ca orice alt cetăţean,
şi ortodoxul, ca şi ateul sau cel ce are alte convingeri
religioase, are voie să-şi exercite drepturile prevăzute de lege.
În plus, a face politica familiei nu e tocmai amestec în treburile
statului (decât dacă acel stat se numeşte Norvegia, spre exemplu).
4)
„Discursurile marilor noştri prelaţi seamănă mult cu
cele ale liderilor Bisericii Ortodoxe Ruse, iar convergenţa
creşte odată cu tendinţele de modernizare şi emancipare
care apar în societate. De vină este Vestul, care apără
dreptul la păcat, atunci când apără diversitatea şi le oferă
legi egale homosexualilor.”
În
chestiuni de credinţă şi de morală, este absolut firesc să avem
aceleaşi convingeri precum ortodocşii din Rusia, din Grecia sau din
S.U.A., iar nu cu secular-umaniştii din România sau din Europa. Şi
nu cred că a fi european echivalează cu a practica homosexualitatea
sau a fi simpatizant/ susţinător al acestei deviaţii sexuale. Nu
la asta se rezumă valorile europene.
5)
„Este o iniţiativă care vizează interzicerea căsătoriilor
între persoane de acelaşi sex”.
Nu
poţi interzice ceva ce, în România cel puţin, nu este legal.
Demersul vizează, dincolo de prevederile Codului civil, o protejare
la nivel constituţional a familiei, aşa cum este definită ea acum.
6)
„În România, chestiunea căsătoriilor gay nici nu exista pe
agendă; nu era pe agenda publică, nici politică”.
Aceasta
este cea mai gogonată minciună pe care am găsit-o în presă. De
parcă nu ar fi auzit nimeni de, spre exemplu, cei vreo 10 ani de Gay
Pride pe străzile Bucureştiului sau de iniţiativa unui parlamentar
cernit – de a se legifera parteneriatul civil, ca primă etapă
înainte de legalizarea căsătoriilor între persoane de acelaşi
sex (conform propriilor sale declaraţii).
7)
„Nu se respectă reglementările de la nivelul Uniunii Europene în
privinţa drepturilor omului”.
Nu
există o reglementare unitară pe acest subiect, cel mult putem
identifica unele recomandări ale unor foruri europene. Sunt 13 state
europene care nu permit căsătoria între homosexuali. Slovenia,
spre exemplu, a respins acest tip de mariaj prin referendum, chiar
dacă Parlamentul ţării adoptase o lege în acest sens.
8)
„Despre familia obişnuită, în care violenţa este acceptată
adesea cu resemnare, nu se spun prea multe, nici despre femeile
obligate să facă munci casnice extenuante, nici despre copiii
supuşi relelor tratamente de un tată beţiv sau de o mamă
isterică. Familia tradiţională e bună oricum ar
fi, chiar dacă, în final, îşi distruge copiii.”
Ba
se spun şi se fac multe în sprijinul familiei în care apar
probleme de genul celor de mai sus, dar presa are mai degrabă
ocupată agenda cu alte subiecte. Faptul că ceva nu este mediatizat,
nu înseamnă că nu există. În plus, dacă mai sunt şi probleme
în sânul familiilor tradiţionale, asta nu înseamnă că „familia”
homosexuală le-ar rezolva. E ca şi cum ai spune că, dacă tot
există şi şoferi beţi la volan, hai să dăm carnet de conducere
şi copiilor de 14 ani, că ei oricum beau mai puţin.
9)
„În toate lăcaşurile de cult ale BOR se face o efervescentă
propagandă de discriminare împotriva homosexualităţii.”
Biserica
tratează cu multă atenţie persoanele cu devieri sexuale, mai ales
în scaunul de spovedanie. Dar ea nu poate să-şi schimbe învăţătura
sau să modifice Biblia, după cum bate vântul unor interese
obscure. Şi Vechiul şi Noul Testament sunt consecvente acestui
punct de vedere: „Să nu te culci cu bărbat, ca şi cu femeie;
aceasta este spurcăciune” (Levitic 18, 22); „femeile lor au
schimbat fireasca rânduială cu cea împotriva firii; asemenea şi
bărbaţii, lăsând rânduiala cea după fire a părţii femeieşti,
s-au aprins în pofta lor unii pentru alţii, bărbaţi cu bărbaţi,
săvârşind ruşinea” (Romani 1, 26-27). Iar că Biblia are
dreptate o poate confirma orice psiholog sau psihiatru care nu ne
poate da nici măcar un singur exemplu de heterosexual care ar dori
să se trateze pentru a deveni homosexual!
10)
„Preoţii noştri, atunci când vorbesc despre căsătoria
«universală» nu invocă iubirea, ci tradiţia şi
dogma.”
Tradiţia
şi dogma sunt doar modul în care este întrupată învăţătura
despre „Dumnezeul care este iubire” (Cf. I Ioan 4, 7-8). Iubirea
nu e totuna cu relaţia sexuală (chiar dacă, în căsnicie, este
inclus şi acest act atât de intim). A ajuns atât de pervertit
acest cuvânt – iubirea – încât fiecare crede că-i poate da
orice înţeles, după cum îl taie mintea sau după cum pofteşte.
Poate găsi cineva, în toată istoria umanităţii, o definiţie mai
adecvată şi mai înaltă a iubirii, decât cea din celebrul „imn
al dragostei” (V. I Corinteni 13) scris de Sfântul Apostol Pavel?
Încât, cred că o schimbare în bine a întregii societăţi nu va
putea surveni decât atunci când se va spune – cu dragoste, dar
răspicat – lucrurilor pe nume. Şi mai ales atunci când păcatului
i se va spune păcat şi i se va retrage cu totul iluzoria aură de
legitimitate.
Autor:
Pr. Constantin Sturzu
Sursa:
Doxologia
0 comments:
Trimiteți un comentariu