A fost lansată pe piaţă păpuşa Barbie-antreprenor. Este oare ceea ce aşteptam? / Sfaturi pentru părinţi

joi, 26 iunie 2014

| | |



de Carrie Kerpen,  Inc.com

Minunat! Păpușa Barbie-antreprenor a fost lansată la Târgul de Păpuși (Toy Fair) și arată exact ca mine! Poartă un costum roz strâmt. Are o tabletă și un smartphone. Poartă clasicii ei pantofi cu toc. Nu-i aşa că seamănă cu orice femeie antreprenor pe care o cunoști?

La Târgul Internațional American de Păpuși din luna februarie, compania Mattel a inaugurat păpuşa Barbie antreprenor, ca făcând parte din colecția „Pot Să Fiu” (I Can Be). Haideți să vedem de ce aceasta a fost o mișcare inteligentă din parte Mattel, dar o insultă la adresa femeilor antreprenor de oriunde.

Femeile antreprenor

Mai întâi, să ne gândim la atenția mass-mediei pentru femeile antreprenor. În ultimii 10 ani a existat o creștere de 300% în numărul de mențiuni despre femeile antreprenor în presă. Este un subiect fierbinte. După cum arată studiile recente, în Statele Unite, o femeie din 11 se identifică drept antreprenor. Așadar, a fost o mișcare chiar inteligentă din partea Mattel să lanseze această păpușă acum.

Dar haideți să ne gândim măcar o secundă. Dacă ar fi trebuit să desenați o femeie antreprenor, cum ar fi arătat? Ar fi purtat ea un costum roz și tocuri? Care e uniforma ei? Folosește ea mereu o tabletă? Ce vârstă are?

A fi antreprenor nu este similar cu a fi doctor. Nu există o uniformă universală care trebuie purtată.

A fi antreprenor nu este similar cu a fi explorator de oceane. Nu este nevoie de antrenament pentru scuba.

De fapt, atât doctorii, cât si exploratorii oceanelor pot fi antreprenori, sau pot lucra pentru altcineva.

Ceea ce caracterizează un antreprenor nu este un echipament, un smartphone sau o servietă. Ceea ce face pe o femeie să fie antreprenor este încrederea suficientă pentru a-și dori să își asume riscul de a-și controla propria carieră. Și asta ar fi dificil de arătat într-o păpușă Barbie. Aici sunt câteva dintre diferențele dintre o păpușă Barbie antreprenor și o adevărată femeie antreprenor.

Nu suntem toate la fel.

Nu suntem toate atât de tinere. Majoritatea femeilor devin antreprenor după una sau doua profesii. Multe devenim antreprenor fiindcă ne săturăm să lucrăm pentru altcineva. Parțial, aceasta se datorează faptului că nu avem flexibilitatea de a ne face propriul program.

Noi credem în echilibrul dintre viață și muncă. Multe femei nu încep o afacere deoarece îngrijesc copiii și vor să facă altceva. Multe dintre noi sunt sătule să-l întrebe pe șef dacă pot pleca mai devreme pentru a duce copilul la doctor.

Un studiu din 1998 despre femeile antreprenor a arătat o relație directă între viața de familie și antreprenoriat. Jennifer Merluzzi, profesoară la Universitatea Tulane din New Orleans a revăzut acest studiu și a constatat că:

„Pe parcursul vieții, femeile care sunt și care nu sunt antreprenor au aceleași șanse de a se căsători, avea copii, divorța, sau recăsători… Totuși, trecând prin aceste evenimente, șansele ca ea să devină antreprenor cresc. Într-un anumit interval de timp din preajma evenimentului, o femeie predispusă prin alți factori să devină antreprenor va face trecerea.”

Și nu doar familia vrem să o echilibrăm cu munca. Multe dintre noi vor timp pentru acțiuni filantropice. (Știați că 7 din 10 femei fac voluntariat pentru o cauză comunitară?) Noi vrem timpul nostru pentru a fi noi însene și vrem acest timp pentru a lucra la ceva care ne pasionează.

Daca Mattel ar fi dorit serios să încurajeze femeile tinere să pornească propriile afaceri, ar fi trebuit să aibă în vedere să mai adauge câteva lucruri la acest pachet care ar conferi conceptului un mai mare impact și ar reprezenta mai bine femeile antreprenor.

Producătorul de păpuși ar putea să ia in considerare crearea mai multor profiluri de femei antreprenor, pentru a le ajuta pe fete să înțeleagă de înseamnă antreprenoriatul cu adevărat.

Dar, mai ales, a deveni antreprenor presupune să ai încrederea de a-ți asuma riscuri. Iar a le da fetelor păpuși disproporționate care le oferă o viziune greșită despre ce înseamnă frumusețea nu le va fi de ajutor.

Preluare de pe Ştiri pentru viaţă
Traducere: Alexandra Vieru
Dacă doriți să traduceți ca voluntar articole pro-viaţă din engleză, franceză, spaniolă, italiană sau rusă, vă rugăm să ne  scrieţi pe adresa provalorimedia@gmail.com sau redacţievremuri@gmail.com