de Carrie
Kerpen, Inc.com
Minunat! Păpușa Barbie-antreprenor a
fost lansată la Târgul de Păpuși (Toy Fair) și arată exact ca mine! Poartă un
costum roz strâmt. Are o tabletă și un smartphone.
Poartă clasicii ei pantofi cu toc. Nu-i aşa că seamănă cu orice femeie antreprenor
pe care o cunoști?
La Târgul
Internațional American de Păpuși din luna februarie, compania Mattel a inaugurat
păpuşa Barbie antreprenor, ca făcând parte din colecția „Pot Să Fiu” (I Can
Be). Haideți să vedem de ce aceasta a fost o mișcare inteligentă din parte Mattel,
dar o insultă la adresa femeilor antreprenor de oriunde.
Femeile antreprenor
Mai întâi, să
ne gândim la atenția mass-mediei pentru femeile antreprenor. În ultimii 10 ani a existat o creștere de 300% în
numărul de mențiuni despre femeile antreprenor în presă. Este un subiect fierbinte. După
cum arată studiile recente, în Statele Unite, o femeie din 11 se identifică
drept antreprenor. Așadar, a fost o mișcare chiar inteligentă din partea Mattel să lanseze această păpușă acum.
Dar haideți să ne gândim măcar o
secundă. Dacă ar fi trebuit să desenați o femeie antreprenor, cum ar fi arătat?
Ar fi purtat ea un costum roz și tocuri? Care e uniforma ei? Folosește ea mereu o tabletă?
Ce vârstă are?
A fi
antreprenor nu este similar cu a fi doctor. Nu există o uniformă universală
care trebuie purtată.
A fi
antreprenor nu este similar cu a fi explorator de oceane. Nu este nevoie de
antrenament pentru scuba.
De fapt, atât
doctorii, cât si exploratorii oceanelor pot fi antreprenori, sau pot lucra
pentru altcineva.
Ceea ce
caracterizează un antreprenor nu este un echipament, un smartphone sau o
servietă. Ceea ce face pe o femeie să fie antreprenor este încrederea
suficientă pentru a-și dori să își asume riscul de a-și controla propria carieră. Și asta ar fi dificil
de arătat într-o păpușă Barbie. Aici sunt câteva dintre diferențele dintre o păpușă Barbie antreprenor și o adevărată femeie
antreprenor.
Nu suntem toate la fel.
Nu suntem toate atât de tinere. Majoritatea femeilor devin antreprenor după una sau doua profesii. Multe
devenim antreprenor fiindcă ne săturăm să lucrăm pentru altcineva. Parțial, aceasta se datorează faptului că nu avem flexibilitatea de a ne face
propriul program.
Noi credem în echilibrul dintre viață și muncă. Multe femei nu încep o afacere
deoarece îngrijesc copiii și vor să facă altceva. Multe dintre noi sunt sătule
să-l întrebe pe șef dacă pot pleca mai devreme pentru a duce copilul la doctor.
Un studiu din
1998 despre femeile antreprenor a arătat o relație directă între viața de familie și antreprenoriat. Jennifer
Merluzzi, profesoară la Universitatea Tulane din New Orleans a revăzut acest
studiu și a constatat că:
„Pe parcursul vieții,
femeile care sunt și care nu sunt antreprenor au aceleași
șanse de a se căsători, avea copii, divorța,
sau recăsători… Totuși, trecând prin aceste evenimente, șansele
ca ea să devină antreprenor cresc. Într-un anumit interval de timp din preajma
evenimentului, o femeie predispusă prin alți factori să devină
antreprenor va face trecerea.”
Și nu doar familia vrem să o
echilibrăm cu munca. Multe dintre noi vor timp pentru acțiuni filantropice. (Știați că 7 din 10 femei
fac voluntariat pentru o cauză comunitară?) Noi vrem timpul nostru pentru a fi
noi însene și vrem acest timp pentru a lucra la ceva care ne pasionează.
Daca Mattel ar
fi dorit serios să încurajeze femeile tinere să pornească propriile afaceri, ar
fi trebuit să aibă în vedere să mai adauge câteva lucruri la acest pachet care
ar conferi conceptului un mai mare impact și ar reprezenta mai
bine femeile antreprenor.
Producătorul de
păpuși ar putea să ia in considerare crearea mai multor profiluri de femei
antreprenor, pentru a le ajuta pe fete să înțeleagă de înseamnă
antreprenoriatul cu adevărat.
Dar, mai ales,
a deveni antreprenor presupune să ai încrederea de a-ți asuma riscuri. Iar a
le da fetelor păpuși disproporționate care le oferă o viziune greșită despre ce înseamnă frumusețea nu le va fi de
ajutor.
Preluare de pe Ştiri pentru viaţă
Traducere:
Alexandra Vieru
Dacă doriți să traduceți ca
voluntar articole pro-viaţă din engleză, franceză, spaniolă, italiană sau rusă,
vă rugăm să ne scrieţi pe adresa provalorimedia@gmail.com sau redacţievremuri@gmail.com
0 comments:
Trimiteți un comentariu