Cuvinte pentru tineri (XLVII): Lupta mea dusă cu alcoolul (mărturisire)

luni, 2 septembrie 2013

| | |


Bună! Mă numesc C. și sunt femeie. Da, chiar așa! Alcoolul poate fi o problemă și pentru femei, cu toate că aceste cazuri sunt mai puțin numeroase decât cele ale bărbaților. Povestea mea a început în timp ce eram medic anestezist. Eram căsătorită şi aveam o fetiță. Din cauza problemelor grave de sănătate ale soțului și tatălui meu, dar și a vieții mele profesionale stresante, eram deprimată. Mi s-au prescris niște antidepresive.

Într-o seară, când m-am întors acasă, am vrut să mă relaxez și am băut un porto. Soțul meu nu bea deloc; așadar nu mi-a servit drept model. Dar iată că, seară de seară, subconștient, ”sprijinul” punctual a devenit un obicei. Am trecut la a consuma regulat alcool, dar nu dintr-o plăcere, ci pentru că devenisem clar dependentă. Măream cantitatea puțin câte puțin. În tot acest timp eram și sub efectul antidepresivelor. Medic fiind, eram foarte conștientă de riscurile la care mă supuneam, bând alcool. Dar în fața a ceva ce este mai puternic decât tine, niciun motiv nu este suficient de bun.

Am început să beau și la prânz chiar și tărie (whisky...). Odată cu această cădere, mi-am dat seama de importanța unei vieți echilibrate. Vegheați asupra sănătății vieții voastre: timp liber, relaxare, prietenii, sport, distracții între prieteni, odihnă... în loc să vă ”detașați” sâmbătă seara pentru a vă elibera de stres! Avem impresia greșită că pentru a sărbători și a te bucura, avem nevoie de alcool. Alcoolul ne dezinhibă; avem impresia că ne oferă mai multă încredere în noi, că ne face mai puternici, mai liberi. De fapt, vrem mereu să fim mai bine; nu ne acceptăm așa cum suntem; nu ne acceptăm limitele.

După o perioadă, mi-am zis într-o dimineață: ”De azi, s-a terminat, nu vei mai bea !”, dar alcoolul a fost mai puternic decât mine. Simțeam constant lipsa lui. Eram bine doar atunci când beam un pahar. Este un adevărat drog, un drog periculos mai ales pentru că se poate procura atât de ușor. La mine acasă nu mai găseai alcool, nimeni nu mă putea bănui... Însă era mai puternic decât mine: mergeam la un magazin din cartier și îmi cumpăram o sticlă mică pe care o beam la plecare. Ce rămânea, vărsam..

În mod paradoxal, nu am acceptat niciodată cu adevărat, faptul de a bea și a fi dependentă. Anumite persoane fac asta din plăcere. Savurează fiecare moment. Eu însă, vărsam adesea, după ce consumam alcool, pentru că nu îmi plăcea și pentru că nu mai voiam să beau. Dar era mai puternic decât mine. Sunt persoane dependente fără a fi conștiente de acest lucru. Eu nu eram în această situație; eram foarte conștientă de faptul că îmi făceam familia să sufere; aceasta îmi augmenta durerea. Plângeam, spuneam că nu voi mai face asta, însă nu reușeam.

După 3-4 ani de durere și oroare, i-am spus medicului meu generalist: ”Propune-mi orice, numai să scap din asta!” Mă aflam la capătul puterilor. Am fost trimisă într-un centru de dezintoxicare. Acolo, sevrajul a început. În acel mediu protejat, nu aveam cum să mai consum alcool. Am rămas acolo o lună.

În acest timp, am avut o colegă de cameră care aflase de o asociație care ajuta alcoolicii, Crucea Albastră. Această prietenă mi-a zis înainte să ies din centru: ”Fii atentă! Deși ești pe drumul cel bun, nu te opri, dacă nu vrei să recazi! Du-te la o asociație!” M-am dus și am realizat că acea colegă avea dreptate.

Am mers la toate întâlnirile Crucii Albastre. Acolo am legat relații de prietenie. Când bei, ai un sentiment acut de singurătate. Este foarte reconfortant să realizezi că poți încă avea prieteni. Pe lângă aceste întâlniri, am urmat și o terapie individuală de sprijin. De atunci, am scăpat de această patimă. Nu mai beau o picătură, chiar dacă, atunci când invit prieteni la mine, servesc ”aperitive” și vin (alte persoane preferă să servească sucuri de fructe).

Oricine poate cădea victimă acestei patimi. Nu contează clasa socială. Alcoolul este o adevărată capcană deoarece este insidios, pătrunde în viața ta atunci când nu te aștepți. Și este atât de ușor să cazi, mai ales în zilele noastre, când e în regulă să bei (chiar peste măsură). Un sfat: nu beți mai mult de un pahar atunci când ieșiți în oraș! Nu mai serviți altul; luați în schimb sucuri de fructe. Nu urmați exemplele nefaste ale prietenilor din jur!  


Sursă: atoit2voir
Traducere de Vicki Ciobanu

Căutăm voluntari care să traducă articole din engleză, franceză, spaniolă, italiană sau rusă. Pentru detalii puteţi scrie pe adresa: redactievremuri@gmail.com