În zilele noastre, școlile franceze
au început să predea „teoria genului”.
Scopul acestui nou concept este acela de a schimba concepția despre gen și de a
modifica rolurile sociale ale femeilor și bărbaților. Astfel, homosexualitatea
este prezentată, printre altele, ca un model de interacțiune socială. Unii
părinți simt că încă de la vârsta de șase ani copiii vor deveni ținta unei
„corupții oficiale obligatorii”. Dar protestele lor nu sunt luate în
considerare.
Care sunt perspectivele acestei
„teorii a genului”? Care este pericolul unui astfel de subiect? Este posibil să împaci „drepturile democratice pentru toți” și salvarea
valorilor creștine?
Discuția o avem cu Pavel
Parfentiev, director general al Centrului de Analiză a Politicii Familiale din Federația Rusă, președinte al
organizației publice interregionale „Pentru drepturile familiei”,
ambasador al Congresului Mondial al Familiei pe lângă instanțele europene și,
de asemenea, consultant în drept internațional al acestui congres.
Pavel Parfentiev, ne puteti reaminti ce este teoria genului?
Teoria genului este de fapt o
ideologie radicală și nu o teorie
științifică. Acest tip de teorie, după care „identitatea genului” unei persoane
nu depinde de apartenența sexuală și se poate simplu construi din punct de
vedere social, nu are niciun fundament solid. Prin urmare, dezbaterea asupra
introducerii în școli este aceea de a ști dacă această ideologie contra-naturii
și antifamilială trebuie să fie predată sub masca științei. Este dificil să
abordezi această chestiune fără a arăta atacurile la scară mondială asupra
valorilor familiale și morale de astăzi.
În mod evident, acestea provoacă o importantă mișcare de protest în rândul unei mari părți
a societății și mai ales în rândul creștinilor practicanți. Manifestațiile care
au urmat sunt perfect justificate și sper să crească, să se structureze și să
se organizeze.
„Toți creștinii,și chiar toate
forțele sociale sănătoase
din diferite țări trebuie să se unească astăzi pentru a păstra și proteja
principiile fundamentale ale societății”.
Astăzi, așa cum am învățat de la colegii mei francezi,
datorită protestelor publice, predarea „teoriei de gen” a fost amânată oficial
de către autorități, dar încercările de a o introduce continuă vrând-nevrând.
Cu toate acestea, este important să nu se ia în considerare această problemă ca o chestiune
izolată. În acest moment, ansamblul valorilor ce stau la baza societății sunt
contestate - familia naturală întemeiată pe căsătoria dintre un bărbat și o
femeie, drepturile părintești, dreptul la viață de la concepție până la moartea
naturală, dreptul de a practica liber religia.
Și toate aceste fundamente sunt
supuse acum unei amenințări
sistemice extrem de gravă. Sunt convins că toți creștinii, și chiar toate
forțele sociale sănătoase din diferite țări trebuie să se unească acum pentru a
păstra și proteja aceste principii fundamentale ale societății . Fără ele, este
amenințată însăși existența umanității.
Care este pericolul educației de gen?
Ea încearcă să le inoculeze copiilor o ideologie care nu are nicio
bază științifică reală și se dovedește distructivă pentru familie, pentru
societatea în ansamblu ei și pentru moralitate. Această educație nu aduce nimic
în realitate, ci distruge.
Aceasta seamănă foarte mult cu predarea obligatorie a ateismului din
vremea regimului sovietic, dar mult mai periculoasă. În ciuda faptului că l-a
uitat pe Dumnezeu, omul care a păstrat cât de cât bazele naturale și valorile
familiei se întoarce, mai devreme sau mai târziu, la credință - sau cel puțin
urmașii lui. Dar aici este vorba despre dărâmarea tuturor fundamentelor
naturale ale societății prin intermediul sistemului educaţional. Este o
distrugere mult mai profundă decât cea produsă de simpla propaganda forțată a
ateismului.
Trebuie remarcat că această formare, fără consimțământul părinților sau
împotriva voinței lor, încalcă în mod deliberat unul dintre drepturile
fundamentale ale omului, și anume dreptul părinților în conformitate cu dreptul
internațional. Este vorba despre dreptul părinților de a alege educația copiilor
lor, aceea care este conformă cu convingerile lor morale și religioase .
De multă vreme, acest drept a fost încălcat în mod grav în mai
multe țări europene, cum ar fi Suedia și Germania, unde guvernul persecută
părinții care încearcă să-şi educe copiii pe cont propriu și nu la școală, deşi
acest drept este recunoscut de standardele internaționale. O alta formă care
arată nerespectarea acestui drept este, de asemenea, reflectată de introducerea
în programa şcolară, fără acordul sau împotriva voinței părinților, a altor
ideologii sociale radicale cum este şi teoria genului.
În mod special, aceste teorii sunt
incompatibile cu convingerile creștine, evreieşti sau musulmane. Adevărul este că există o dorință de a
scoate din mintea copiilor credinţa şi valorile transmise de familiile lor.
Este vorba despre încălcarea drepturilor universale ale omului.
«Prin teoria genului se pune
problema abolirii tuturor valorilor de bază ale societăţii prin sistemul educaţional. Este o
distrugere mult mai profundă decât cea produsă de simpla propaganda forțată a
ateismului.»
Sunt compatibile valorile creştine
cu drepturile omului?
Valorile creştine sunt prea bine compatibile cu drepturile omului. Aş
spune, chiar, că nu este posibil să avem într-o societate liberă drepturi ale omului, egalitate şi o veritabilă democraţie
fără valori creştine. De fapt, toate aceste valori îşi datorează apariţia lor,
în conştiinţa europeană, creştinismului.
Ceea ce se întâmplă acum este o tentativeă de a distruge adevăratele drepturi
ale omului, democraţia, punînd în locul lor «noile valori», construite
artificial ca şi celebra «orientare sexuală». Această tentativă încalcă normele
universale ale dreptului internaţional. Este la mijloc un truc ideologic care
constă în încălcarea drepturilor omului acuzîndu-i de abuz pe cei care apără
familia, drepturile omului, viaţa şi natura umană.
Nu trebuie să ne lăsăm manipulaţi de argumentul care vine să declare
brusc incompatibilitatea valorilor creştine cu «drepturile omului», un concept
care este denaturat pentru că nu se mai pune problema de a respecta drepturile
omului, ci de cu totul altceva. Cum să vorbeşti de incompatibilitate în timp ce
exercitarea liberă a religiei, înţelegem aici publică, constituie unul din
drepturile fundamentale recunoscute oamenilor.
De fapt, avem acum în creştere o mișcare internațională care apără familia naturală,
căsătoria între un bărbat și o femeie, drepturile fundamentale parentale și
dreptul la viață de la concepție până la moartea naturală - este în prezent cea
mai pertinentă și importantă mișcare pentru apărarea drepturilor omului.
Această mișcare este o oportunitate pentru oameni de a-şi păstra umanitatea,
iar societatea lor de a rămâne umană. Este vreun drept mai important decât
acela de a fi uman?
Aceasta nu este o coincidență dacă, de exemplu, tot mai mulți oameni din întreaga lume,
inclusiv experți, politicieni și personalități publice, se alătură
activităților Congresului Mondial al Familiilor - cea mai importantă inițiativă
pe plan international a apărătorilor
familiei, a valorilor familiale și morale. În acest an, Congresul al VII lea a
avut loc în Australia, la
Sydney (de altfel, Patriarhul Kirill al Bisericii Ortodoxe
Ruse a trimis felicitări organizatorilor și participanților), iar în 2014 al VIII
lea Congres va avea loc în Moscova.
Ce argumente pot fi invocate pentru a refuza adoptarea și
înregistrarea uniunilor de același sex?
Este obligatoriu ca într-o
societate democratică să acorzi
dreptul de a fura, de a ucide sau de a răspândi bolile periculoase? Desigur că
nu. Este greșit să afirmi că «într-o societate democratică ai dreptul la
orice».
«Nu este posibil să avem într-o societate liberă drepturi ale omului,
egalitate şi o veritabilă democraţie fără valori creştine»
Trebuie să înţelegem un lucru simplu: acordarea unui drept unei
persoane aduce întotdeauna o limitare a drepturilor şi libertăţilor altora.
Într-o societate sănătoasă, mai ales într-una democratică, echilibrul este
menţinut întotdeauna. Dacă mergem la rădăcina legii, baza acestui echilibru
este foarte simplă. Fiecare persoană trebuie întotdeauna să se poată bucura de
drepturile şi de libertatea de care are nevoie pentru a rămâne om şi pentru
a-şi urma propriul destin – cu excepţia cazului, desigur, în care îşi foloseşte
drepturile în scopuri distructive şi în detrimentul altora.
În plus, există întotdeauna limite ale libertăţii personale: legea apără
– iar aceasta este valabil într-o societate democratică – valorile în jurul
cărora societatea s-a construit şi s-a dezvoltat.
Aceste valori sunt vii, familia
întemeiată de un tată şi de o
mama, educaţia familială, dreptul familiilor de a transmite în mod liber
valorile lor propriilor copii – şi toate acestea trebuiesc protejate de lege.
Ceea ce le distruge nu poate fi numit «drept». Ontologic vorbind, un drept, în
linii generale, nu poate fi decât un lucru bun, iar ceea ce este rău prin
natura sa – de exemplu, recunoaşterea cuplurilor de acelaşi sex într-o familie
(şi, prin urmare, distrugerea adevăratului concept al familiei) – nu poate fi
considerat pur şi simplu un drept. Nu este posibil ca o nedreptate vizibilă să
devină brusc «drept».
Normele internationale prevăd că apărarea familiei şi a moralităţii publice sunt
valori care definesc limitele libertăţii individuale. Fără aceste limite, nu
este posibilă o societate democratică.
Nu este mult de când am semnat, ca
expert, un document internaţional:
este vorba de un apel al avocaţilor provenind din diferite ţări contra
traficului de copii, transformaţi în obiecte. Aceasta se întâmplă în timp ce
noi decidem dacă există „un drept al copilului”. Un astfel de lucru nu există
şi nici măcar «un drept de a obţine un copil».
Copilul este cel care are dreptul
de a avea o familie, în acest caz un tată şi o mamă. Copilul este cel care are nevoie de un tată şi de o mamă, şi
nu de «două mame» sau de «doi taţi». Adopţia de către homosexuali distruge
acest drept al copilului, unul din cele mai importante din câte dispune. El
devine pur şi simplu, din păcate, un obiect. Acest lucru se întâmplă sistematic
în timp ce noi ne îndepărtăm de familia naturală și începem să credem că un
adult dispune de dreptul copilului - toate acestea conduc la lucruri hidoase din
punc de vedere moral şi lipsite de orice temei în termeni de filosofie a
dreptului - ca surogatul maternal, de exemplu.
«Organizația noastră se pregătește să facă un apel la Ministerul Afacerilor
Externe [rus] pentru ca acesta să recurgă la mecanismele internaționale pentru
a denunța represiunea poliţiei exercitată nedrept împotriva acestor
demonstranți.»
Este necesar să-i sprijinim pe francezi în
mişcările lor de protest?
Sunt convins de faptul că în întreaga lume, toate forțele sociale serioase și de bună
credinţă, ca și oameni de-a dreptul rezonabili, trebuie să se solidarizeze acum
pentru a apăra familia, căsătoria, drepturile familiei, ale părinților și viața
umană. Cum s-ar putea altfel? Provocarea este de a rămâne umani. În discursul
său la summit-ul demografic internațional «Familia și viitorul
umanității», ţinut la
Moscova în 2011, Patriarhul Moscovei și al Întregii Rusii,
Arhiepiscopul Kyrill, a declarat: «Astăzi, toate forțele sănătoase trebuie să
se unească pentru a proteja valorile familiei și ale moralei». Iar eu nu pot
decât să fiu de acord cu aceasta.
Nu-mi place să port insigne, simboluri , tricouri cu logo-uri . Dar mă
surprind şi pe mine că vreau să-mi cumpăr o insignă sau vreun tricou, cu
simbolul de «Manif pour Tous» - organizație franceză de coordonare a
demonstrațiilor împotriva legii privind legalizarea căsătoriilor și adopțiilor
de către persoane de același sex. Desigur, eu susțin pe deplin protestul - este
corect și perfect legal.
Este o revoltă împotriva tiraniei distructive a timpului nostru. De
asemenea, este la fel de îndreptăţit (protestul) ca şi răscoalele împotriva
sclaviei din trecut sau lupta împotriva nazismului. Poate chiar mai mult,
pentru că există aspecte mult mai profunde ale naturii umane care sunt amenințate.
Reamintesc că organizația noastră se pregătește să facă un apel la Ministerul Afacerilor
Externe [rus] de a recurge la mecanismele internaționale pentru a denunța
represiunea poliţiei exercitată pe nedrept împotriva demonstranților. Și știu
că mulți colegi din Rusia și alte țări vor sprijini decizia noastră.
Sursă: Știri pentru viață
1 comments:
Interesant!!!
Trimiteți un comentariu