„… [Ne spune
Evanghelia care s-a citit astăzi că] Maria - parafrazez puţin – dacă a ales
partea cea bună, aceasta nu se va lua de la ea.
Epoca în care trăim
este tocmai o epocă în care partea cea bună se tot smulge de la noi. Am învăţat
de la „înţelepţii” acestei lumi că Dumnezeu nu există. Am fost sub un regim
care a interzis pe Dumnezeu sub o formă sau alta, Dumnezeu şi adevărata cinstire
a lui Dumnezeu, este prigonită, este interzisă în lumea întreagă.
Dar iată că Domnul
zice Martei că sora sa Maria a ales partea cea bună care nu se va lua de la ea.
Nu este om, nu este sol, nu este înger cel care ne vorbeşte, este Însuşi
Dumnezeu Cuvântul. Şi dacă Dumnezeu Cuvântul zice, atunci putem crede că aşa şi
este!
Rămâne să ne
străduim să aflăm şi noi partea cea bună.
Celălalt cuvânt,
mângâietor, care întăreşte pe acesta, este cuvântul cel din sfârşitul
Apocalipsei, unde, socotesc eu că Hristos vorbeşte pentru epoca cea de sfârşit
a istoriei, epoca noastră, socotesc:
„Cel ce
nedreptăţeşte, mai nedreptăţească. Cel ce se spurcă, mai spurce. Cel ce
lucrează dreptatea, mai lucreze dreptatea. Cel ce se sfinţeşte mai
sfinţească-se. ” (Apoc. 22, 11).
Şi socotesc că e
perioada asta, pentru că astăzi, ca niciodată, într-o măsură neîntâlnită altcândva
în istoria omenirii, răul se dezlănţuie făţiş şi în toate aspectele lui şi îşi
arată fețe pe care noi nu le cunoşteam că putea să le aibă. Şi socotesc că se
poate acest lucru numai fiindcă Dumnezeu Cuvântul a zis: „Cel ce nedreptăţeşte,
mai nedreptăţească. Cel ce se spurcă, mai spurce”. Socotesc că Hristos a putut
fi prins în grădina Ghetsimani numai fiindcă a spus cuvântul: „Dar acesta este
ceasul vostru şi puterea întunericului“. Dacă Cuvântul lui Dumnezeu nu ar fi
zis asta, ar fi fost total cu neputinţă să Îl prindă. Ştim cel puţin un moment
în viaţa lui Hristos când au fost trimişi ofiţeri să Îl aresteze şi n-au putut,
fiindcă, au zis după aia cărturarilor şi arhiereilor, că niciodată om nu a
grăit ca Acest Om. Şi pentru puterea cuvântului Lui, n-au putut să-L aresteze.
Ba şi în Ghetsimani, când a întrebat Domnul: „Pe cine căutaţi?” şi au zis „Pe
Iisus Nazarineanul” şi le-a răspuns Domnul: „Eu sunt” au căzut „de-andăratelea”
şi… căzuţi puteau să rămână până astăzi. Aşa că dacă Cuvântul lui Dumnezeu dă
voie şi se pronunţă, se va putea face acel lucru.
Şi dacă vedem
răutatea dezlănţuindu-se în lume este pentru că Dumnezeu are o Pronie pe care
nu o înţelegem, o Pronie paradoxală (ba într-o măsură şi înţelegem ceva) prin
care, cinstind libertatea omului – libertate care este poate semnul de căpătâi
al asemănării omului cu Dumnezeu şi Dumnezeu Însuşi cinsteşte această libertate
- găseşte un moment în istorie când dă şi răului libertate să meargă; şi să
meargă până la capăt! Dar asta nu înseamnă că răul poate birui. Fiindcă avem şi
cuvântul celălalt din Apocalipsă ca şi „Cel ce lucrează dreptatea, mai lucreze
dreptatea. Cel ce se sfinţeşte mai sfinţească-se“ şi celălalt cuvânt spus
pentru Maria ca partea cea bună pe care a ales-o, aceea nu se va lua de la
dânsa.
Fraţi şi surori,
dacă Cuvântul lui Dumnezeu a zis ceva, aşa cum a fost întru început: „Să fie
lumină!“, şi a fost, deci ce a zis Cuvântul lui Dumnezeu, fi-va! Şi ce nu a zis
nu va putea fi. Aş vrea să înţelegem că toate se ţin în zidirea asta prin
cuvântul tainic al lui Dumnezeu, şi ăsta să fie pentru noi mângâiere.
Zile cumplite –
vădit – vin şi vor veni, multe prorociri care erau de neînţeles, astăzi sunt tehnologic
realizabile, şi deci nu e cazul să nădăjduim spre zile mai bune. Zilele mai
bune vor veni pentru cei care alegem partea cea bună, alegem pe Dumnezeu. Şi
acea parte bună nu se va lua de la noi, nu pentru că noi putem să facem ceva
bun. Cred că toţi avem conştiinţa păcatului nostru şi frică: „cum noi, în
slăbiciunea noastră vom întâmpina zile rele? ”. Dar să
avem [odată] cu frică aceasta şi acest lucru: pe baza cuvântului „ţine-ţi
mintea în iad“, adică: fii realist, acestea trebuie să fie, „dar nu deznădajdui! ”. Şi „nu deznădajdui” înseamnă nădejde numai şi numai în
mila lui Dumnezeu şi în puterea lui Dumnezeu.
Omul numai păcate
poate face de la sine. Dar Dumnezeu este dragoste, Dumnezeu este milă şi ne-a
dat multe cuvinte de mângâiere. Şi cu aceste cuvinte aş vrea să vă îndemn:
cereţi Domnului să vă deschidă ochii când citiţi Scripturile sau când le
ascultaţi în Biserică; de asemenea şi textele care se cântă mai ales la marile
praznice, ca acest praznic al Maicii Domnului.
Pe Maica Domnului
femeia din popor a fericit-o ca fiind trupeşte Maica Acestui Om care vorbea
aşa. Dar El a zis: „da, drept este ce zici tu, că fericit pântecele care M-a
purtat şi sânii la care am supt. Dar nu asta este pricina fericirii. Pricina
fericirii ei este că… fericit cel care aude cuvântul lui Dumnezeu şi-l păzeşte
pe el”. Şi despre Maica Domnului se zice într-un loc că nu a înţeles cuvântul
Lui, dar l-a păzit în inima ei. Şi de mai multe ori se spune că păzea cuvântul
în inimă.
Cuvântul acesta
este cuvânt de mângâiere fiecăruia dintre noi. Fiindcă un singur pântece a
putut purta pe Acel prunc şi numai sânii Aceleia au putut hrăni pe Acel Prunc
dumnezeiesc. Dar partea cea bună, dacă o alegem, aceeaşi mângâiere şi aceeaşi
fericire poate fi tuturor. Şi aşa, să căutăm în Scripturi şi în slujbele
Bisericii ce înseamnă această „parte cea bună”, care este a fiecăruia şi a
tuturor, fără nici o excepţie şi fără nici o limită.
Pentru rugăciunile
Stăpânei nostre, Dumnezeu să ne dea să înţelegem cele ce vrea să ne spună! ”
Sursă: Război întru cuvânt
0 comments:
Trimiteți un comentariu