Prima joi din aprilie ne duce cu gândul la Părintele Petroniu Tanăse

joi, 2 aprilie 2015

| | |




În seria Duhovnici români contemporani, Editura Bizantină publică o monografie dedicată Părintelui Petroniu Tănase, stareţul schitului românesc, Sfântul Ioan Botezătorul, Prodromul, de la Sfântul Munte Athos. Monografia se înscrie în genul celor dedicate celorlalţi mari duhovnici români contemporani cărora, cu ajutorul lui Dumnezeu, editura le-a închinat şi publicat o astfel de monografie: Părintele Paisie de la Sihla, Părintele Sofian Boghiu, Părintele Dometie de la Rameti, Părintele Iachint de la Putna, Părintele Iulian Stoicescu, Părintele Constantin Voicescu, Părintele Alexe Bârcă, Părintele Dimitrie. Am încercat să realizăm o imagine cât mai fidelă a personalităţii părintelui adunând la un loc materiale despre dânsul şi texte ale dânsului. Aşa cum spuneam şi în celelalte cazuri, dorinţa noastră a fost de a face o icoană care să păstreze chipul părintelui spre pomenire printre noi. O icoană, între multe altele posibile, a unui mare nevoitor întru cele monahale, pe care l-am cunoscut şi cu care am avut o binecuvântată legătura duhovnicească peste treizeci de ani de zile.

Ca de fiecare dată şi de data aceasta chipul pe care încercam să-l imortalizăm, nu într-o icoană pictată, ci într-o carte, este întâi de toate un gest personal de cinstire, de exprimare a evlaviei pe care i-am purtat-o şi i-o purtăm ca mulţi din cei care l-au cunoscut mai de aproape. Am simţit şi acum nevoia să întoarcem darul extrem de preţios şi binecuvântarea de a cunoaşte şi de a fi în legătură cu un mare nevoitor în cele dumnezeieşti, cu prinosul dragostei şi recunoştinţei noastre. Am realizat aceasta icoană cu materialele pe care le-am avut la dispoziţie şi cu osteneala celor doi îngrijitori de ediţie.