Cuvinte despre bărbăţia duhovnicească (5) - Binecuvântat ești, Agathone!

vineri, 23 noiembrie 2012

| | |



A intrat odată avva Agathon în cetate să-şi vândă puţinele vase şi a găsit pe un lepros lepădat în cale. I-a zis lui leprosul: unde te duci, şi i-a răspuns avva Agathon: în cetate, să vând nişte vase. Zis-a lui leprosul: fă milostenie, de mă ia acolo ! Şi luându-l pe spatele său, l-a dus în cetate. 

I-a zis lui acesta: unde vei vinde vasele tale, acolo să mă pui. Şi a făcut bătrânul aşa. Şi după ce vindea un vas, zicea bubosul: cu cât l-ai vândut? Şi-i răspundea: într-atâta. Şi-i zicea iarăşi: cumpără-mi o plăcintă. Şi-i cumpăra. Şi iar vindea alt vas. Şi îi zicea leprosul iarăşi: dar acesta cu cât ? Şi-i răspunse bătrânul: într-atâta. Şi-i zicea: cumpără-mi acest lucru. Şi-i cumpăra. 

Deci după ce a vândut toate vasele şi voia să se ducă, i-a zis bubosul: te duci? Şi i-a răspuns lui: da ! Şi i-a zis din nou: fă iarăşi milostenie, de mă du unde m-ai gasit ! Şi luându-l pe spatele lui, l-a dus la locul lui. Şi i-a zis lui: binecuvântat eşti Agathone, de Domnul în cer şi pe pământ. Şi ridicând ochii săi, pe nimeni n-a vazut. Că a fost îngerul Domnului care a venit să-l ispitească.