The Christian Institute, 24 martie 2014
O echipă de
cercetători de la Iowa State University au realizat un studiu pe un eşantion de
3.000 de băieţi şi fete, timp de trei ani, urmărind cât timp petrec aceştia la
jocurile pe computer, gradul de violenţă al jocurilor practicate, precum şi
schimbările comportamentale pe care acestea le-au cauzat.
„Copiii, care în mod repetat joacă pe calculator jocuri
violente, acţionează în viaţa reală în modul în care li se prezintă pe ecran”,
concluzionează studiul.
Cercetătorii au descoperit că, în timp, copiii încep să
gândească tot mai agresiv şi îşi pierd sensibilitatea la violenţă.
Studiul arată, de asemenea, că
în momentul în care sunt provocaţi acasă sau la şcoală, aceşti copii vor
reacţiona într-o manieră similară cu cea practicată în jocuri.
Deşi băieţii au declarat că petrec mai mult timp decât
fetele, jucând astfel de jocuri, efectele înregistrate s-au dovedit a fi
identice la ambele grupe.
Douglas Gentile,
autorul principal al acestui studiu, a concluzionat:
„Dacă practici ceva
frecvent, îţi rămâne această informaţie sedimentată în minte. Faptul că nu ai
mai cântat la pian ani de zile, nu te împiedică să te aşezi din nou la pian şi
să cânţi ceva”.
„Acelaşi lucru se
întâmplă şi cu jocurile violente”, adăugă Douglas Gentile, “Ele te îndeamnă să
devii vigilent cu cei din jur, privindu-i ca pe eventuali duşmani, îţi induc
ideea că este acceptabil să răspunzi agresiv la o provocare şi determină
desensibilizarea copilului la consecinţele violenţei”. Şi toate acestea se
produc printr-o practică frecvenţă a jocului, care are rolul de a sedimenta
aceste idei.
Craig Anderson,
co-autorul acestui raport, explică: „Jocurile video agresive reprezintă un
model pentru agresiunea fizică”. El spune că aceste jocuri “îşi răsplătesc
jucătorii atât pentru gradul de alertă în care se află faţă de intenţiile
ostile, cât şi pentru utilizarea comportamentului agresiv în rezolvarea
conflictelor”.
„Practicarea unui asemenea comportament agresiv în
timpul jocului, dezvoltă abilitatea jucătorilor de a gândi agresiv, sporind
agresivitatea lor în viaţa reală”, a continuat el.
Un studiu anterior, realizat de aceeaşi echipă, a constatat
că şi jocurile pe calculator, filmele sau programele TV cu conţinut pozitiv,
influenţează comportamentul, dar de această dată în mod pozitiv”.
Un comunicat de presă de la Iowa State University a
concluzionat: “În combinaţie, aceste studii evidenţiază faptul că, în funcţie
de conţinutul jocurilor video pe care tinerii le practică – prosocial sau
antisocial, li se formează şi caracterul ce le va determina comportamentul în
viaţa reală.
Preluare de pe Ştiri pentru viaţă
Traducere: Elena Jurcă
0 comments:
Trimiteți un comentariu