Cum mi-a schimbat viaţa LifeSiteNews.com

marți, 30 decembrie 2014

| | |

Photo: Dechev / Dreamstime.com


de Ştefana Totorcea, Ştiri pentru viaţă

Într-o frumoasă zi de la începutul anului 2014, două noi prietene pe care le cunoscusem pe Facebook m-au rugat să le ajut să traducă articole pentru postările lor zilnice. Făceau versiunea unui website românesc inspirat de siteul canadian pro-viaţă LifeSiteNews.com. Acesta urma să prezinte articole care abordau o gamă variată de subiecte legate de familia naturală şi de schimbările de paradigmă culturală care o afectau.

Tocmai ieşisem dintr-un „mariaj” de 12 ani cu o carieră de editor de revistă, ani pe care mi-i petrecusem în cea mai mare parte în redacţia Reader’s Digest Romania. Acum, brusc aveam o mulţime de timp liber la dispoziţie, aşa că mă implicam activ în acţiuni civice precum opoziţia la mineritul cu cianuri sau la exploatarea gazelor prin fracturare hidraulică.

Singura mea îngrijorare era că erau tot mai multe cauze care aveau nevoie de sprijinul cetăţenilor şi de conştientizarea opiniei publice. Până la urmă, credeam că are loc sfârşitul lumii – cel puţin aşa cum o ştiam noi. Şi totuşi, mai erau destui cărora nu le păsa de asta.

Aşadar, am început să traduc articole pentru website-ul prietenelor mele, Stiripentruviata.ro. Acestea urmau să fie publicate în română cu permisiunea LifeSiteNews.com. Doamne, ce lucruri am aflat din ele! Genul de lucruri pe care nu le prea găseşti în presa de mainstream. Iar permisiunea de republicare era cu titlu gratuit, cu toate că publisherul canadian se finanţa şi el tot din donaţii. Aşa am aflat şi despre alte lucruri care nu prea mergeau bine pe lume. Şi mi-am găsit o cauză demnă de apărare. Până la urmă, de fapt, cu toţii nu facem altceva decât să ne luptăm pentru… viaţă, nu?

Aşa a intrat LifeSiteNews.com în viaţa mea. Şi mi-a schimbat-o radical. Desigur, LifeSiteNews.com habar nu avea. Eu însămi nu bănuiam ce avea să mi se întâmple. Dar schimbarea începuse.

Am ajuns să lucrez full-time în mişcarea pro-viaţă din România, în principal pentru Stiripentruviata.ro şi FamilyNews.ro, website-ul de limbă engleză cu ştiri pro-familie din România. Ulterior, când am ajuns să-l cunosc direct pe co-fondatorul LifeSiteNews.com, John Westen, mi-am dat seama de ce îmi plăcea atât de mult această muncă şi de ce simţeam că viaţa mi se aşeza pe făgaşul corect.

Numai o gaşcă de „nebuni” încăpăţânaţi, cu convingeri puternice putea pune pe picioare un website ca LifeSiteNews.com. Ştiu ce spun. Între 26 noiembrie şi 6 decembrie 2014, prin campania noastră de iarnă pentru strângere de fonduri desfăşurată pe Stiripentruviata.ro, am reuşit să obţinem suma de 870 de lei şi câteva insulte de la cititori indignaţi – dintre care unul a fost foarte supărat că am publicat un articol în care prezentam un studiu ce demonstra că părinţii post-abortivi sunt mai înclinaţi să-şi abuzeze fizic viitorii copii. Campania ne-a mai adus şi mulţi vizitatori, atraşi pe site de excelentele articole tematice, în număr de 46, postate în acea perioadă pe toate canalele noastre de comunicare online.

Read this article in English on Familynews.ro

A fi în mişcarea pentru-viaţă din România este între dificil şi imposibil. În majoritatea timpului te confrunţi cu lipsa de finanţare. Salariul mediu net lunar din România, de 1.700 de lei, pare un vis frumos pentru noi. Unele proiecte sunt amânate sine die. Altele – printre care şi website-ul Stiripentrurviata.ro – nu ar putea exista fără munca nebunească şi încăpăţânată a câtorva persoane care lucrează pro bono sau cu foarte puţini bani.

Dar ne vine greu să renunţăm. Personal, nu cred că fac asta ca să salvez copiii nenăscuţi. Nici măcar nu cred că o fac pentru a conştientiza publicul. Cred că o fac doar pentru că nu aş mai face nimic altceva acum. De aceea, îi înţeleg prea bine pe oamenii „nebuni” şi încăpăţânaţi. Din când în când, mai donez câte cinci dolari pentru website-ul prietenului meu de peste mări şi ţări, caritabilul şi intuitivul John Westen… Asta, desigur, dacă se întâmplă să se mai găsească câte ceva prin contul meu bancar.

Desigur, nu e o chestiune de bani, ci una de demonstrare a sprijinului. Nu banii sunt importanţi în viaţă.

Viaţa îşi urmează oricum neclintit cursul. E mai mare decât noi, iar noi vrem să ne lăsăm purtaţi de ea. Dar, fiindcă tot e Crăciunul, să nu uităm că celebrăm nu o idee abstractă de viaţă, ci Viaţa adevărată, în carne şi oase, întrupată într-o Persoană Umană reală.

Acesta este miracolul de care avem nevoie azi, aşa cum aveam nevoie de el şi acum 2014 ani.

Le doresc cititorilor români ai site-ului Stiripentruviata.ro, cititorilor canadieni ai site-ului LifeSiteNews.com, precum şi autorilor acestuia, un Crăciun prin care să celebreze cu pace miracolul vieţii!

Ştefana Totorcea, Editor
stiripentruviata.ro
familynews.ro