Prinţul Charles-Philippe d’Orléans: „Nu, eu nu sunt Charlie”

vineri, 16 ianuarie 2015

| | |



la-couronne.org, 11.01.2015

Pe pagina sa de Facebook, prinţul Charles-Philippe d’Orléans, duce de Anjou, explică poziţia sa faţă de atentatele din Paris. Nu, prinţul nu aderă la această vastă mişcare <<Eu sunt Charlie>>, chiar dacă, în mod evident, acesta condamnă actele comise care au zguduit Franţa şi lumea întreagă. Blogul Casei Regale a Franţei doreşte să le reamintească cititorilor că Alteţa Sa Regală, ducele de Anjou, şi-a clarificat poziţia în nume personal, ceea ce îl angajează exclusiv pe prinţ. Singurul abilitat să exprime o poziţie oficială în numele Familiei Regale a Franţei este Şeful Casei Regale a Franţei, Excelenţa Sa, contele de Paris.

În continuare puteţi urmări declaraţiile oficiale ale prinţului Charles-Philippe d’Orléans, duce de Anjou :

’’Personal, mă voi declara contra impulsului emoţional, separându-mă de mişcarea <<Eu sunt Charlie>>. Nu, nu mă identific cu Charlie, deoarece nu am simpatizat niciodată acest jurnal maniheist.

Charlie Hebdo este o publicaţie vulgară, care dispreţuieşte opiniile diferite de ale sale sub acoperirea libertăţii de expresie şi care îşi permite prea mult să provoace. Aceasta este totodată o publicaţie agresivă care exploatează subiectul urii inter-religioase trecând sub forma aşa zisului umor. Charlie Hebdo este imaginea societăţii atee europene de stânga, o sursă de ranchiună şi un duşman al respectului şi al fraternităţii între popoare şi oameni, indiferent de diferenţele dintre ei, de rasă, culoare sau religie.

Refuz aşadar să iau parte la o alianţă sfântă republicană “pro-Charlie” pentru că pur şi simplu nu înţeleg ce anume ar trebui să apar. Nu mă consider nici irespectuos şi nici indecent şi nici nu doresc să jignesc memoria desenatorilor răpuşi. Îmi lipsesc cuvintele necesare să exprime oroarea faţă de atacul care a zguduit redacţia jurnalului. Condamn cu tărie acest act barbar şi vreau să transmit familiilor şi apropiaţilor persoanelor decedate sincere şi profunde condoleanţe.

Reclam doar ineficienţa încercării de unire naţională şi ipocrizia cetăţenilor care n-au citit niciodată săptămânalul umoristic şi care l-au criticat întotdeauna. Să aduc un omagiu victimelor? Cu siguranţă. Să aduc un omagiu publicaţiei Charlie Hebdo? Sub nicio formă.’’

Declaraţia prinţului Charles-Philippe d’Orléans, duce de Anjou

Traducere : Ecaterina E.
Preluare de pe Ştiri pentru viaţă
********************************************************************************************************
Dacă doriți să traduceți ca voluntar articole pro-viaţă din engleză, franceză, spaniolă, italiană sau rusă, vă rugăm să ne  scrieţi pe adresa provalorimedia@gmail.com
În afară de traducerea unor articole avem nevoie şi de voluntari care să realizeze prescurtări în limba română ale unor articole din engleză. Mai multe detalii le puteţi afla aici.
De asemenea, căutăm corespondent voluntar pentru Republica Moldova.